regió7.cat » Esports
 Notícia anterior   Notícia següent 

El Suzuki vol obrir l´ACB donant gas

Els manresans enceten davant del Lagun Aro de Sant Sebastià una temporada amb moltes novetats i incògnites

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Dani López conduirà el joc manresà a Donostia i es repartirà els minuts amb un San Miguel recuperat<br/>
Dani López conduirà el joc manresà a Donostia i es repartirà els minuts amb un San Miguel recuperat
 ARXIU/D.G.

XAVIER PRUNÉS | SANT SEBASTIÀ
Ha arribat el dia. Després d'una llarga pretemporada de vuit setmanes, el Suzuki Manresa ja es troba en la línia de sortida per encetar la 37a campanya amb els grans del bàsquet espanyol. Ho fa a la pista del Lagun Aro basc, un dels adversaris teòricament de la seva lliga, la dels equips que han de lluitar per mantenir-se a l'ACB. El Manresa ha guanyat en els últims quatre debuts en la màxima categoria, i també el 2006 a la LEB, però les estrenes havien estat sempre al Congost. En el darrer precedent de foraster en la primera jornada, van perdre a Las Palmas amb el Gran Canària, l'octubre del 2002.
L'equip manresà, com reconeix el tècnic Ponsarnau, "és un grup de jugadors que han d'aprendre a jugar junts, i ara ens trobem en aquest procés. Hi ha moltes incògnites, però alhora molta il·lusió. El partit d'avui no és gens fàcil, però intentarem fer-ho el millor possible. Jugar de visitant et treu un plus que tens quan ets al Nou Congost, però hem de saber crear dubtes al Lagun Aro, que es trobin incòmodes, i amb una certa angoixa de la qual nosaltres ens puguem aprofitar. Ells han guanyat pocs partits dels amistosos que han anat fent. De tota manera, en el darrer a Vitòria, a la pista del Caja Laboral, van perdre de només un punt (90-89), i tenint a les mans l'última pilota per poder guanyar al final". Ponsarnau espera que avui el partit sigui "molt diferent" del de fa uns quants mesos, quan es va cedir al Palau Illumbe, ara rebatejat com a San Sebastián Arena 2016, en un partit en què el Ricoh Manresa lluitava per un lloc als play-off.
Pel que fa al plantejament, des del Suzuki Manresa es vol intentar que hi hagi una rèplica força aspra: "hi d'haver una màxima intensitat, hem de pensar que ens trobarem un equip que disposa de jugadors amb una gran capacitat individual i que caldrà fer una defensa agressiva. Hi ha jugadors de la temporada passada com Andy Panko i altres que s'hi han incorporat, alguns de la LEB, però amb unes referències molt bones".
L'ex Cajasol Ignierski és un dels fitxatges de l'equip de Pablo Laso, i Ponsarnau comenta que "és un ala que juga de pivot i que es pot obrir amb molta facilitat. A més, hi ha Hopkins i dos cincs que poden complementar-se molt bé, David Doblas i Albert Miralles, que ve del València". Tres dels jugadors que han estat incorporats al conjunt basc del Lagun Aro des de la LEB són Rai López, Antwain Barbour i Jason Detrick. El primer és cedit per l'Unicaja i és un base que es perfila com a l'alternativa a Sergio Sánchez, que és el titular. Barbour havia brillat molt al Tenerife, on es va enfrontar al Manresa a la lliga LEB 2006/07. És un gran anotador (va fer 50 punts en un partit), tot i que amb molta fama de conflictiu, i l'any passat va acabar a Turquia. Quant a Detrick, és un ala que també va jugar a l'illa tinerfenya, en aquest cas a La Laguna.
L'equip del Suzuki Manresa va viatjar a Sant Sebastià per carretera, amb aturada a Saragossa per dinar. En arribar, van fer una sessió al Palau Illumbe, on es va comprovar que Rodrigo San Miguel estarà disponible per al partit d'avui en el qual debutaran a l'ACB un total de quatre homes dels bagencs: Brian Cusworth, Ahmad Nivins, Gladyr i Marcus Vinicius.

Partits televisats a acb.com
L'ACB donarà un nou servei als aficionats i és el de poder veure les imatges dels partits oferts pels diversos canals autonòmics, en un horari de diumenge al matí. Es pot veure a través de les webs acb.com i orange.es. La lliga ha posat el nom d'ACB360 a aquest canal.
Els partits que avui es podran veure seran, a partir de les 12,30: Unicaja-Fuenlabrada, CB Múrcia-Caja Laboral, Gran Canària-DKV Joventut (el que ofereix el Canal 33) i València-Estudiantes.
El partit entre el Lagun Aro i el Suzuki Manresa, que comença a les set de la tarda, no és televisat.

COMPARTIR
 
La Liga 2009/2010

Fotos amb premi

Regió7.cat ja té la foto de l'estiu, elegida per votació popular. Descobreix quina és.

» Mira les fotos » Aquadiver » Waterworld

  EN IMATGES

TEXTO

DESCRIPCION
 Veure galeria »
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas