XAVIER PRUNÉSMANRESA
És una fórmula a què s'aferra el Bàsquet Manresa en els darrers anys, des del seu retorn a l'ACB el 2007: un començament fort en la primera volta i la segona part de la competició amb un to menys brillant però suficient per situar-se en una zona molt tranquil·la al final de campionat. És una trajectòria que, tot i no renunciar a objectius més ambiciosos, firmaria tothom al Nou Congost una vegada més.
És més que coincidència que el Suzuki Manresa s'hagi situat entre els set primers de la lliga quan s'arriba a la setena jornada. Per als modestos com el Suzuki tenir un principi de competició amb bona collita de victòries resulta essencial per no veure's involucrat en zona de màxim perill quan s'arriba a les acaballes de la competició. I és que aquesta temporada hi pot haver més empentes que mai ja que dos dels cuers, Unicaja i Bilbao, tan sols han sumat un triomf i són equips que han d'anar teòricament cap amunt. En canvi, rivals directes del Suzuki, com el Xacobeo, l'Alacant i el Granada, ja han guanyat tres partits, dos l'Estudiantes i Blancos de Rueda de Valladolid.
En les darreres tres campanyes, el Suzuki ha fet un 4 de 7 gràcies a la combinació de victòries que no eren previsibles combinades amb alguna relliscada. En el cas present, el Manresa ha guanyat l'Unicaja al Congost i ha assolit dues victòries a fora, a Sant Sebastià i Badalona. En canvi, ha estat derrotat sense pal·liatius en pistes com les del CB Múrcia i l'Alacant, a més de caure de sorpresa al Congost davant del Xacobeo. L'any passat va vèncer en la visita a València i ara fa dues temporades va donar una gran campanada a la pista del Tau.
El Suzuki forma part d'un grup d'equips que en el primer terç de la lliga poden somiar en la seva hipotètica classificació per a la Copa del Rei, com a la segona volta ser dins una ratxa molt nefasta que et porti a la LEB, com va succeir al Valladolid el 2008. El Manresa va tancar la primera volta en el lloc vuitè en l'exercici passat i no va ser un dels participants a la Copa del Rei en haver de cedir la plaça a l'Estudiantes com a convidat.
L'experiència diu que aquesta és una lliga molt igualada. En la lliga del darrer descens, a la campanya 2005-2006, el registre del Manresa tan sols era una mica pitjor que l'actual en la setena jornada: 3 victòries per 4 derrotes.
Román: "pagaré un sopar"
El capità del Suzuki, el santjoanenc Román Montañez, era encara ahir el focus d'atenció com el millor jugador de la setena jornada de lliga, gràcies al 36 de valoració davant el Joventut.
En unes declaracions del capità a acb.com reconeixia sentir-se "molt orgullós i content, em van sortir les coses molt bé i, de passada, va ajudar a la victòria del Manresa. Els companys han valorat molt el premi". I fent broma va afegir: "suposo que em tocarà pagar alguna cosa, hi ha la tradició aquí al Nou Congost de pagar un sopar quan algú rep un reconeixement com aquest".
Román Montañez parla així de la dinàmica de joc dels manresans aquesta temporada: "vam fer un dels nostres millors partits a l'Olímpic de Badalona. Té mèrit, ja que la victòria ha estat a la complicada pista del Joventut, un equip d'una gran qualitat. Nosaltres encara som tot just en una fase de creixement, i hem d'estar prou convençuts de ser incòmodes en qualsevol pista, aquest és el camí que hem de seguir".
Després de la derrota encaixada amb el Xacobeo Blu:sens, Montañez afirma que "l'equip ha sabut reaccionar, amb un nivell alt d'intensitat. Hi ha talent per ser competitius".
El Manresa no es pot refiar, demà, al partit contra l'Estudiantes. Als dos darrers anys s'ha cedit a casa en la vuitena jornada: 67-68 amb el Gran Canària, 81-93 amb l'Akasvayu.