XAVIER PRUNÉSMANRESA
El Suzuki ha inscrit el seu nom com l'equip que ha fet menys punts a la lliga ACB, en 26 anys de la competició, en 20 minuts de joc. Els 14 punts al descans són tot un rècord negatiu de la lliga, i els 45 al final són la marca més curta per al Manresa al final d'un partit. Per a Jaume Ponsarnau, "són unes dades que saben greu, però també hem de fer referència que vam deixar en 65 punts el Barça, que ara és l'equip més en forma d'Europa".
Els manresans van tenir sessió regenerativa dijous i ahir al vespre es van entrenar al Congost. Per al tècnic és clar que "estem una mica tocats. La derrota al Palau no ha estat bona, però sí constructiva. En alguns aspectes vam recuperar essències que havíem perdut en el partit contra el Valladolid quan ens vam despistar en defensa en moments clau i ho vam pagar car, al darrere no hem de disminuir el to. Amb el Barça va ser la part bona".
De tota manera, és evident que l'ansietat en atac és un dels pitjors enemics del Manresa, i quan hi ha errors té tendència a caure en la desesperació. Ja ha passat en uns quants partits. L'entrenador admet que "encara no hem identificat el camí quan això ens ha passat, ens fan falta més confiança, feeling. Som un equip jove, inexpert, i es nota. Una de les claus és millorar en la circulacio de la pilota".
Ponsarnau té confiança en Lewis: "va estar millor que el primer dia, ajudarà Cusworth. Ara juguem amb dos quatre oberts, Ivanov i Lewis, en un dinamisme diferent que hem d'assimilar. Pels minuts que jugarà, el Larry ens anirà bé". El Suzuki viatjarà aquesta tarda en AVE a Sevilla, on demà (19 h) jugarà amb un Cajasol que acumula 6 victòries seguides a casa.
La Copa, encara possible
L'amfitrió Bilbao (penúltim de l'ACB), el Barça, el Caja Laboral, el Madrid, el València i el Joventut ja s'han classificat per a la Copa del Rei. El Cajasol, gairebé, ja que hauria de perdre els dos partits i que hi hagués una difícil carambola. La plaça que queda se la juguen el Suzuki amb el Lagun Aro i l'Estudiantes, tots tres igualats a 7 victòries. El Lagun Aro (-13 de bàsquet average) rebrà diumenge el Caja Laboral i anirà a la pista del Fuenlabrada. L'Estudiantes (-22) juga demà a Alacant i després rep el Xacobeo. El Suzuki (-69) hauria de vèncer a Sevilla i el Madrid al Congost. Només en tindria prou amb una victòria si el Lagun Aro i l'Estudiantes ho perden tot.