XAVIER PRUNÉSMANRESA
Els manresans i els donostiarres van ser uns dels equips que tenien possibilitats de jugar la Copa fins a les darreres jornades de la primera volta. De fet, el Suzuki les va perdre en caure a Sevilla, però el Lagun Aro va ser en la lluita fins el darrer moment, ja que si hagués guanyat a casa del Fuenlabrada, on al final va caure d'una manera inapel·lable (86-70), hauria entrat en el lloc de l'Estudiantes. Ara, l'equip del Bages i el de Sant Sebastià comencen la segona volta, on la seva aspiració és molt clara: lligar la permanència com més aviat millor.
La irregularitat ha acompanyat els dos equips, que, curiosament, presenten el mateix balanç en els partits fins ara disputats: el 50% de victòries com a locals (4 de 8), un terç de resultats positius pel que fa als seus desplaçaments (3 de 9).
L'última victòria del Manresa s'ha de buscar el 19 de desembre a la pista del Fuenlabrada, abans de tenir una relliscada dolorosa al Congost amb el Valladolid, cedir en els desplaçaments al Palau Blaugrana i Sevilla, i ser derrotat per 76-90 fa just una setmana pel Reial Madrid. El Lagun Aro GBC ha perdut els tres darrers partits fora de casa, contra el CB Granada (88-76), el DKV Joventut (97-95) i el Fuenlabrada. Com a local, els seus dos darrers antecedents són el triomf amb l'Estudiantes (88-76) i la derrota en el derbi contra el Caja Laboral (83-92). Pel que fa als de Ponsarnau, la darrera alegria a la pista pròpia va ser el 81-66 que es va aconseguir el 9 de desembre en el partit amb el Gran Canària.
Sergio Sánchez, dubte
El Lagun Aro és un equip que té una sèrie de jugadors de qualitat, amb molta experiència a la lliga i que són capaços de complicar la vida a qualsevol rival amb els seus encerts. L'ala Andy Panko és qui es troba més en forma. És el tercer de l'ACB en rebots (7,7), el tercer amb més valoració (19) i és el dotzè en punts (14). Sortint de la banqueta, Barbour (exjugador del Tenerife a la LEB) i Hopkins també tenen capacitat ofensiva. David Doblas i Ignerski, que juga de quatre a Sant Sebastià, en són els pivots titulars. Pablo Laso té tres bases: Uriz, Rai López i un Sergio Sánchez que és el titular i que és dubte per una contractura muscular.
A la plantilla basca també hi havia fins ara Edgar San Epifanio, fill del mític Epi. Però el seu paper era molt testimonial, i el Lagun Aro va fer saber que el desvincula i fitxarà pel Cornellà, de la LEB Or.