MIQUEL SPA PUIGCERDÀ
El Club Gel Puigcerdà recorrerà els tres expedients que la Federació Espanyola d'Esports de Gel ha obert al porter i a l'entrenador del primer equip i al mateix club per la suspensió de la final de la Copa Federació que es va jugar a Jaca el dia 5 de gener. A més a més, el club reclamarà que es repeteixi el partit, que la federació espanyola li ha donat per perdut per cinc a zero a pesar que en el moment de la suspensió guanyava per zero a un. El Club Gel Puigcerdà considera que és víctima d'una "injustícia monumental", segons va explicar dijous l'advocat del club en una compareixença amb dirigents i esportistes de l'entitat.
El president del Club Gel, Gumer Hilario, va explicar que tot va començar amb la negativa tant del Jaca com de la federació espanyola de canviar la data del partit. L'equip puigcerdanès no podia desplaçar-se a l'Aragó la vigília de Reis perquè la major part de la plantilla és amateur i es trobava treballant en plena temporada turística a la Cerdanya. Després de veure que ni el Jaca ni la federació estatal no volien acceptar les propostes de noves dates, el Club Gel va decidir viatjar a Jaca tan sols amb vuit jugadors, dels quals un, el porter, estava lesionat. A pesar que el reglament de l'hoquei gel no permet iniciar un partit amb menys de deu jugadors i el porter, els van obligar a iniciar el matx sota l'amenaça que si no ho feien "ens cauria un puro que ens hi cagaríem", segons va explicar Gumer Hilario. Tot i jugar en inferioritat d'efectius, el Club Gel va marcar un gol. Quan s'havien disputat uns tres minuts de joc, el porter es va ressentir de la lesió i, en consens amb l'entrenador, va abandonar el camp. En aquesta situació el Puigcerdà va considerar que ja havia rebut prou injustícies i va decidir no tornar a la pista perquè, entre altres coses, posava en perill els set jugadors que li quedaven. Hilario va reclamar el dret del club de tornar a jugar el partit i no entregar la copa federació al Jaca. El president va recordar que hi ha precedents de partits d'hoquei gel que no s'havien ajornat.
L'advocat de l'entitat, Albert Soms, va alertar de la injustícia que s'ha comès al Club Gel és flagrant i va recordar que una de les funcions de la federació és fixar i modificar les dates per als partits de manera que vagin bé als equips. Soms va aportar documentació que acredita que el porter estava lesionat i, per tant, no feia comèdia, com sosté la federació. L'advocat del club va alertar que "anirà fins al final" en la presentació de recursos fins que donin la raó al Club Gel. En roda de premsa també hi va ser el president de la Federació Catalana d'Esports d'Hivern, Ramon Carreras, que va donar suport al club puigcerdanès.
El Club Gel Puigcerdà juga avui a casa el partit corresponent a la vuitena jornada de la lliga, contra el Txuri Urdiñ, a les 10 de la nit.