Unipublic, empresa organitzadora de la Volta a Espanya, ha presentat aquest dimarts el nou jersei de líder de la classificació general de la Volta a Espanya per commemorar el 75è aniversari de la ronda. Aquesta edició arrencarà amb una contrarellotge per equips pels carrers de Sevilla el 28 d'agost d´aquest any.

"La Volta necessitava un jersei de líder que la identifiqués d'una forma clara enfront de la resta de carreres, i una major identificació amb l'espectador i l'aficionat espanyol amb la carrera.

'La roja', com ja ha batejat l'empresa organitzadora de la Volta el nou maillot, és "l'expressió de l'èxit espanyol en l'esport internacional", i va agrair l'exseleccionador nacional de futbol Luis Aragonés el fet de ser el "creador i promotor d'un èxit, l'Eurocopa 2008, que s'ha trasllat a la resta d'esports ".

"Això no suposa substituir a cap selecció nacional", va aclarir, però, el director general de la Volta, que va agrair el treball de Custo Dalmau, "un dissenyador dels nostres situat a l'avantguarda internacional".

Per commemorar el 75è aniversari de la ronda espanyola, els organitzadors han volgut sumar-se al corrent que identifica el color vermell amb el triomf de l'esport espanyol, dotant a la seva peça més representativa d'una identitat i personalitat pròpia.

De fet, el nou jersei que lluirà el primer classificat de la general serà anomenat 'La roja' en una mimetització amb la peça que millor identifica l'esport espanyol i al seu èxits, i en un intent de que sigui tan reconegut com el 'groc' del Tour de França o el "rosa 'del Giro d'Itàlia.

El creador de 'la roja', que té taques negres simulant les del guepard i que representen les línies de les carreteres que travessarà el pilot, va explicar que ha volgut buscar similituds entre el ciclista i el guepard, "el mamífer més ràpid del planeta i que utilitza una postura similar a la del corredor, i que, com ell, està envoltat de natura ".