EFE
El noruec Thor Hushovd (Cervelo) s´ha adjudicat la sisena etapa de la Volta a Espanya, 151 quilòmetres entre Caravaca de la Cruz i Múrcia, mentre que Philippe Gilbert (Omega Pharma-Lotto) segueix líder.
La d'avui era una jornada marcada des de l'inici per a un desenllaç emocionant al port de la Cresta del Gall, de segona categoria, a 18 quilòmetres de meta. Fins aquest punt han animat el trajecte tres corredors que aviat han sortit del grup.
Els fugats del dia han estat Joan Estrada (Andalusia-CajaSur), l'alemany Markus Eichler (Milram) i el francès (Andalusia-CajaSur) Bichot (Bouygues).
La màxima diferència aconseguida pel trio de cap ha sigut de 9 minuts al quilòmetre 44. Una aventura condemnada per endavant, ja que diferents equips s´han encarregat d'anar minvant la renda.
El Katusha de "Purita" Rodríguez estava interessat en forçar el ritme abans del port, de manera que l'esquadra russa ha pres el comandament per a la caça. En el primer pas per Múrcia (km 122) el gran grup ha passat a 1.59 minuts de cap de carrera, amb diversos equips al relleu, com el Saxo Bank, Astana i Liquigas.
La fuga s´ha dissolt en l'ascens a la Cresta del Gall, on el Katusha ha imprimit un ritme exigent, amb els favorits a l'aguait a les primeres posicions. El rus Karpets ha creuat l'alt al capdavant, sense que ningú dels favorits es despengés en la pujada. Quedava la baixada fins a Múrcia per una carretera estreta i descarnada.
Al final, triomf per Hushvod, que aconsegueix la seva segona etapa en una gran aquest any després de l'etapa assolida al Tour de França.