El pilot francès de Fórmula 1 Jules Bianchi, de 25 anys, ha mort aquesta nit a conseqüència de les ferides que va patir en un accident el 5 d'octubre de 2014 al Gran Premi del Japó, després de romandre nou mesos en coma.

La família, en un comunicat fet públic en el compte oficial de Twitter del pilot i en altres xarxes socials, informa que Bianchi que estava en coma des de l'accident "ha lluitat fins al final, com sempre ho va fer".

"Però avui la seva batalla per la vida ha arribat al final", precisa el comunicat, en què la família també dóna les gràcies als seus fans i amics.

Bianchi ha mort a l'hospital prop de la casa dels seus pares, l'Universitari de Niça, al sud de França, on va ser traslladat des del Japó.

Després de l'accident del passat 5 d'octubre a circuit de Suzuka, el pilot francès va ser ingressat a l'hospital de Mie, en què va ser operat de les greus lesions al cap després d'impactar amb violència contra una grua que retirava un altre vehicle accidentat.

A causa del mal estat de la pista, amb molta aigua acumulada per la intensa pluja que va acompanyar la disputa de tota la carrera, Bianchi va perdre el control del seu Marussia-Ferrari, que va acabar impactant violentament contra una grua que estava retirant el Sauber de l'alemany Adrian Subtil.

En la 42a volta de la quinzena prova del Mundial de Fórmula 1, Sutil va fer una virolla i va xocar contra la barrera de pneumàtics a la sortida de la corba 7. Els comissaris van desplegar dobles banderes grogues abans de la corba per advertir els pilots del incident.

Una grua va ser enviada per aixecar el cotxe i traslladar-lo a un lloc segur, darrere del guarda-rail. Mentre això succeïa, Jules Bianchi, va perdre el control del seu monoplaça, va sortir per l'escapatòria i va colpejar la part posterior del pesat vehicle.

Una vegada que els comissaris van advertir que el pilot estava ferit, van ser desplegats equips mèdics i va entrar a pista el cotxe de seguretat. Després, un equip per treure a Bianchi del vehicle i una ambulància.

El pilot de l'acadèmia de joves pilots de Ferrari cedit com a titular a Marussia va ser tret del seu cotxe, traslladat al centre mèdic del circuit i, posteriorment, en ambulància, a l'Hospital general de Mie.

Jules Bianchi, nascut el 3 d'agost de 1989 a Niça, va arribar al Mundial de Fórmula 1 el 2012 amb l'equip Force India i ja com a pilot de proves de Ferrari.

Va disputar 34 grans premis amb un novè lloc, al Gran Premi de Mònaco d'aquest any, com a millor resultat. La seva millor plaça en una graella va ser la dotzena aconseguida la passada temporada al de la Gran Bretanya, a Silverstone. En total va sumar dos punts.

Després de passar pel món del kàrting, el palmarès de Bianchi va créixer en la Fórmula Renault 2.0 amb l'equip SG Formula en 2007, en la qual es va emportar el títol del campió a França; i en les F3 Euro Series, en què va acabar la temporada en tercera posició com a pilot de l'equip ART Grand Prix, que també ho va alçar al títol en 2009.

Després de passar per les GP2 Àsia Seriïs, Jules Bianchi va competir en 2010 i 2011 a la GP2 amb l'equip Lotus ART, amb el qual va acabar el campionat tercer.

El francès també va tenir el suport de la Federació Francesa d'Automobilisme, que el considerava una de les estrelles emergents d'aquest esport al seu país en els últims anys, i des de 2010 formava part de la 'Ferrari Driver Academy' de Maranello.

El 2012 va ser nomenat pilot reserva de l'equip Sahara Force Índia per a la temporada de Fórmula 1 i també va competir en la Fórmula Renault 3.5, en què va acabar segon en la general gràcies als seus 3 victòries i 8 podis.

Des de 2013, Bianchi era pilot oficial de l'equip Marussia.