L'espanyol Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) va sumar en el circuit nord-americà Brickyard, la seva segona victòria consecutiva de la temporada en imposar-se en el Gran Premi d'Indianàpolis de MotoGP per davant del també espanyol Jorge Lorenzo (Yamaha YZR M 1) i de l'italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1).

El nou vegades campió del món de motociclisme continua líder del campionat amb nou punts d'avantatge sobre Jorge Lorenzo i 56 respecte al pilot de Repsol Honda.

Jorge Lorenzo (Yamaha YZR M 1) va sorprendre a Marc Márquez (Repsol Profunda RC 213 V) en la sortida, en ser el primer a arribar a la compromesa i ràpida corba de final de recta, amb el segon pilot de Repsol, Dani Pedrosa tercer, mentre l'italià Andrea Dovizioso (Ducati Desmosedici GP15) patia una sortida de pista i tornava últim a la mateixa.

Una mica més enrere, l'italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1) va protagonitzar una bona sortida des de la tercera línia i al final del primer gir ja era cinquè, mentre que en el cas de l'espanyol Héctor Barberá (Ducati Desmosedici GP14), la seva mala actuació en apagar-se el semàfor li va relegar a les últimes posicions de carrera.

Amb tan sols dues voltes el trio capdavanter, Jorge Lorenzo, Marc Márquez, tots dos amb voltes ràpides i també amb caiguda durant els últims entrenaments del matí dominical, a més de Dani Pedrosa, ja havien obert un buit de més de dos segons respecte al seu immediat perseguidor, que ja era Valentino Rossi.

Uns metres més enrere anava la resta del grup principal, encapçalat per l'italià Andrea Iannone (Ducati Desmosedici GP15), a més del seu compatriota Danilo Petrucci (Ducati Desmosedici GP14) i els pilots de l'esquadra Tech 3 i Yamaha, el britànic Bradley Smith i l'espanyol Pol Espargaró.

Aleix Espargaró, que sortia des de la quarta línia, no va poder en aquests instants recuperar terreny i es va trobar en un grup en el qual també estava el seu company a Suzuki Maverick Viñales.

Per davant, el primer a començar a cedir terreny davant el ritme imposat per Jorge Lorenzo va ser Dani Pedrosa, que en el sisè gir ja estava a més d'un segon del duo de cap i al que a poc a poc se li va ser apropant Valentino Rossi.

Lorenzo i Márquez es van quedar sols al capdavant de la prova, en la qual Pedrosa poc va poder fer per evitar que se li apropés perillosament Rossi, mentre Pol Espargaró es quedava despenjat de Iannone i Smith i s'aparellava amb el britànic Calç Crutchlow (Honda RC 213 V), al que poc després -catorzè gir-- va deixar enrere en cometre aquest un error.

Per darrere, Héctor Barberá va anar recuperant posicions per després d'avançar a Álvaro Bautista (Aprilia RS-GP) i el nord-americà Nicky Hayden (Honda RC 213 V-RS), posar-se dissetè en beneficiar-se també de la caiguda de l'australià Jack Miller (Honda RC 213 V-RS).

El primer canvi important en el desenvolupament de la carrera es va produir a nou voltes del final, quan Valentino Rossi va superar per l'interior d'una corba a Dani Pedrosa sense que el pilot de Repsol Honda pogués fer res per evitar-ho, si bé cinc voltes després es va repetir l'acció al revés i l'espanyol va recuperar el seu lloc en el podi, encara que per poc temps ja que va cometre un error en una frenada que va permetre a l'italià tornar-lo a superar.

Dues voltes després, a vuit del final, van aparèixer en pista les primeres banderes blanques amb les aspes vermelles que avisaven de la presència de pluja en algunes zones de la pista i els equips van començar a treballar en els seus tallers per preparar la segona moto amb la configuració d'aigua.

Al capdavant, la baralla entre Lorenzo i Márquez va començar a créixer en intensitat.

Quan tan sols quedaven tres voltes per a la conclusió de la prova i estava clar que Jorge Lorenzo intentaria doblegar una vegada més al seu oponent, aquest no li va donar cap opció i amb els metres d'avantatge suficients en l'últim gir va consolidar la seva segona victòria consecutiva i la tercera de la temporada.

Dani Pedrosa es va haver de conformar amb la quarta posició, mentre que Pol Espargaró va aguantar tots els atacs el britànic calç Crutchlow per consolidar la setena posició, amb Maverick Viñales (Suzuki GSX-RR) onzè i Aleix Espargaró (Suzuki GSX-RR) a la catorzena plaça, per davant d'Héctor Barberá.

En aquesta ocasió Álvaro Bautista (Aprilia RS-GP) no va poder entrar en els punts i es va haver de conformar amb la divuitena posició.