El líder del Mundial Lewis Hamilton (Mercedes) va guanyar el Gran Premi de Bèlgica liderant la cursa de principi a fi al davant del seu company alemany Nico Rosberg, mentre que l'estratègia a una aturada de Sebastian Vettel (Ferrari) va ser massa per als seus pneumàtics, que no li van permetre arribar al podi en el circuit de Spa-Francorchamps. Ni les diferències en el procediment de sortida -a partir d'ara amb menys assistència als pilots- van frenar Hamilton, que gairebé no es va veure inquietat en el primer revolt pel mexicà Sergio Pérez (Force India), però que de seguida es va posar al capdavant per liderar una nova escapada en la qual només el va poder seguir Rosberg, després d'una sortida terrible que va haver d'anar corregint.

Va ser la 39a victòria per a Hamilton, que comença a trucar a la porta dels escollits com el brasiler Ayrton Senna (41 triomfs, els mateixos que té Vettel) i pràcticament no va donar opcions al seu company i rival. Rosberg es va apropar a Hamilton quan va sortir el cotxe de seguretat virtual -una cosa que no és permesa i que el britànic va denunciar a l'equip per ràdio- i en les últimes voltes, quan la rebentada de Vettel, va reclamar cautela al pilot britànic. "Al final, quan he vist que un pneumàtic explotava, he sigut més previngut i per això Rosberg ha reduït la diferència", va explicar Hamilton després de la carrera, en la qual va elogiar el bon ritme del seu company, que podria haver-li creat problemes si no hagués sigut per la seva mala sortida. El francès Romain Grosjean (Lotus) va ser l'acompanyant dels dos cotxes alemanys en el podi, aprofitant els problemes de Vettel en la penúltima volta.

Darrere del podis es va situar el rus Daniil Kvyat (Red Bull), protagonista d'una gran remuntada des del setè lloc en les últimes voltes. El va seguir Sergio Pérez, cinquè, tot i que va fregar el podi durant gran part de la cursa. El sisè lloc va ser pel brasiler Felipe Massa (Williams), seguit pel finlandès Kimi Raikkonen (Ferrari) i l'holandès Max Verstappen (Toro Rosso), vuitè. El finlandès de Williams Valtteri Bottas va acabar novè, després d'haver estat sancionat amb un pas pels tallers obligatoris després del primer proveïment, en què els mecànics del seu equip es van equivocar en canviar-li els pneumàtics, en posar-li una roda intermèdia amb tres de toves per error.