A partir d'avui i fins diumenge, se celebrarà el 51è Ral·li Catalunya

Costa Daurada, prova puntuable per al mundial i que és una cita per als molts aficionats al motor que hi ha a Catalunya. La prova, que es disputa per les carreteres i camins de Tarragona, tindrà tres equips de la Catalunya Central.

El campió de Catalunya Josep M. Membrado, que ha guanyat 9 vegades el títol, hi competirà amb el seu Ford Fiesta R5 preparat per MC Racing. El d'Olost, al costat del seu copilot, Jordi Vilamala, s'oblidarà en aquestra ocasió de la tensió que és lluitar per un títol per assolir bons cronos o dels rivals. No surt a fer ombra als que busquen la victòria (amb Sébastien Ogier com a gran favorit) sinó "a gaudir del ral·li i a arribar diumenge al Passeig de Salou haven completat les etapes de la cursa. Per raons de feina, ens hem limitat a preparar, i sobre la base de l'experiència que tenim d'edicions passades, tot el que cal per acabar la prova".

L'olesà Lluís Costa i la copilot de Castellví Marta Domènech seran al Catalunya amb un Suzuki Swift de l'escuderia Motor Terrassa i la seva assistència és de Mavisa. Per a Costa, "és un somni fet realitat. Ha calgut sumar molts esforços i al final hem pogut tirar endavant el projecte i ser a la sortida. Aquest format mixt del ral·li, d'asfalt i de terra, i que sigui una prova que és del mundial, suposa tot un repte per a nosaltres". L'altre equip que hi haurà de casa nostra és el format per Pep Domènech, de Castellví de Rosanes, i el manresà Manel Mar-chal. La seva participació és amb un Citroën DS3.

El ral·li, que organitza el RACC, tindrà un total de 88 participants, que hauran de superar 1.280 km, dels quals 331 seran de velocitat. La sortida serà avui a les 13 hores des del podi de Salou i en direcció a Barcelona, on es farà la prova de Super Especial de 3,20 km.

De divendres a diumenge serà quan es faran les altres 22 proves especials, amb 12 trams diferents que posaran a prova la perícia de tots els pilots. Hi ha novetats que pretenen donar més emoció i més dificultats a la prova, amb etapes sense assistència i en d'altres només es podran canviar rodes i seran els pilots els que ho facin.