L'espanyol Dani Pedrosa (Repsol Honda RC 213 V) ha sumat la seva segona victòria de la temporada en imposar-se al Gran Premi de Malàisia de MotoGP que s'ha disputat al circuit de Sepang i en el que l'espanyol Jorge Lorenzo (Yamaha YZR M 1) ha estat segon i ha retallat distàncies amb l'italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1).

Rossi ha protagonitzat un incident amb Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) durant la sisena volta. L'italià ha esperat el cerverí i després de mirar-lo i apropar-se a ell li ha llançat una puntada de peu que ha tirat al campió del món de MotoGP el 2013 i 2014 per terra.

En els últim entrenaments lliures previs a la cursa es va produir un contratemps significatiu en el qual es van veure embolicats dos pilots espanyols doncs Héctor Barberá (Ducati Desmosedici GP14), desè a la classificació oficial, va entrar molt colat en un revolt i es va portar "literalment posat "al també català Pol Espargaró (Yamaha YZR M 1).

Encara que va ser declarat apte per a la carrera, Pol Espargaró va ser el pitjor parat en el contratemps, en el qual es va donar un fort cop a l'esquena que "va tocar" les vèrtebres C4 i C5, que al seu retorn a Espanya l'obligaran a passar pel metge per conèixer l'abast real de la seva lesió, Poln Espargaró també va haver de passar per la clínica del circuit i sotmetre's a tractament pel fisioterapeuta.

En el cas d'Héctor Barberá, el seu comportament va ser sancionat amb un punt al seu carnet i com ja havia acumulat 4 durant la temporada, la sanció el va obligar a sortir des de l'última posició de la formació de sortida.

Un cop es va apagar el semàfor i amb tot l'interès centrat en la lluita pel títol entre els pilots de Yamaha, l'italià Valentino Rossi i l'espanyol Jorge Lorenzo, ha tingut una sort dispar ja que mentre el transalpí mantenir el seu lloc -tercer- a final de recta, a l'espanyol l'han superat els dos pilots oficials de Ducati, tot i que abans el concloure el primer gir ja estava per darrere de Rossi.

Els dos pilots de Repsol Honda, Dani Pedrosa i Marc Márquez, no han fallat i han començat a marcar un fort ritme al capdavant de la prova, però ni Rossi ni Lorenzo s'han despistat.

En l'apurada de frenada de final de recta en el principi de la segona volta Lorenzo s'ha ficat per dins Rossi i encara que aquest ha intentat mantenir la posició no ha pogut, com tampoc ha aconseguit seguir en carrera l'italià Andrea Iannone (Ducati Desmosedici GP15), amb evidents problemes mecànics.

Abans d'acabar la segona volta Jorge Lorenzo ha superat Marc Márquez, llavors segon, en un clar intent d'evitar que Dani Pedrosa s'escapés en solitari darrere de la seva segona victòria de la temporada.

Tot un cap de setmana "carregat" amb la declaracions de Rossi contra Márquez ha fet saltar pels aires el seu rendiment en pista. Tot d'una Rossi s'ha trobat després Márquez i entre ells ha començat una batalla espectacular i sense quarter amb constants avançaments i algun gest de l'italià amb la mà a l'espanyol com perquè li seguís, cosa que no devia semblar gens bé al pilot de Repsol Honda.

La situació ha arribat al seu cim en el sisè gir quan de manera descarada l'italià ha esperat el català i, després de donar-li amb la moto, li ha clavat una puntada de peu que l'ha acabat tirant a terra.

Márquez, sense un reposapeus de la seva moto, l'ha arrencat per aconseguir arribar fins el seu taller mentre Direcció de Cursa, en una decisió incomprensible que hauria d'haver suposat la bandera negra d'eliminació per a l'italià, va anunciar que investigaria l'incident després de la prova.

La cursa s'ha trobat llavors amb un Dani Pedrosa líder, seguit, a set dècimes i en augment, per Jorge Lorenzo i amb Valentino Rossi ja a més de set segons.

Una mica més enrere Aleix Espargaró (Suzuki GSX-RR), líder d'un grup de cinc pilots que ha lluitat per la sisena posició i en què a més del seu germà Pol hi havia Maverick Viñales (Suzuki GSX-RR), l'italià Danilo Petrucci (Ducati Desmosedici GP14), que se la ha acabat adjudicant en propietat, i l'alemany Stefan Bradl (Aprilia RS-GP).

El més gran dels germans Espargaró ha acabat la prova en la setena posició, per davant de Maverick Viñales i Pol Espargaró, amb Héctor Barberá (Ducati Desmosedici GP14) en la tretzena posició, just per davant de Toni Elías (Forward Yamaha) i amb Álvaro Bautista (Aprilia RS-GP), quinzè.

Johann Zarco suma la seva vuitena victòria de la temporada

El francès Johann Zarco (Kalex), matemàticament campió del món des del Japó, ha aconseguit la seva vuitena victòria de la temporada en imposar-se al Gran Premi de Malàisia de Moto2 per davant del suís Thomas Luthi (Kalex) i de l'alemany Jonas Folger (Kalex).

L'espanyol Alex Rins (Kalex), que ha optat a la tercera posició amb Folger, s'ha anat per terra en l'equador de la carrera i el seu company d'equip, Luis Salom (Kalex), ha acabat sent el millor classificat entre els espanyols en la sisena plaça després d'una bonica remuntada des de més enrere.

El suís Thomas Luthi (Kalex) no ha fallat en el moment de la sortida i ha arribat al capdavant d'un nodrit grup a la corba de dretes de final de recta, on l'espanyol Alex Rins (Kalex) es'ha esforçat per recuperar el terreny perdut però ha passat de la tercera plaça en la formació de sortida a la setena en aquest punt.

Miguel Oliveira torna a guanyar i Danny Kent haurà d'esperar a València

El portuguès Miguel Oliveira (KTM) ha sumat la seva segona victòria consecutiva i la cinquena de la temporada en imposar-se en un ajustat final al Gran Premi de Malàisia de Moto3 per davant del seu propi company d'equip, el sud-africà Brad Binder i de l'espanyol Jorge Navarro (Estrella Galicia 0'0 Honda).