d

esprés d'una etapa molt llarga vam arribar a Salta. És la ciutat més gran i important del nord de l'Argentina. Dissabte vam disputar un tram especial a Bolívia i, després de travessar la frontera, un altre de més curt a l'Argentina. El primer va ser una altra vegada en alçada, molt variat, trencat i pedregós al principi, amb moltes cruïlles i perills seguits que feien difícil la navegació. Després vàrem pujar a mès de 4.500 metres una altra vegada i vam tornar a trepitjar neu. Hans Stacey, que vam atrapar en el primer tram, es va retirar molt educadament després de tocar el Sentinel. Aquest és l'aparell que fem servir per avisar el vehicle que vols avançar o perquè t'avisin quan et volen superar. Plovia amb força i el terreny patinava molt, vam arriscar-nos i vam guanyar uns minuts valuosos que ens posen segons a la general. Ara bé, van guanyar els Kamaz, a qui ja tenim just a darrere.

En cotxes, és humiliant el correctiu dels Peugeot. Són clarament superiors, amb pilots superdotats. El terreny per on s'han disputat les primeres etapes no els era favorable. Què passarà des de dilluns a les dunes? Els Mini i els Toyota ja han quedat obsolets? No es poden treure conclusions fins al final, però parlant amb diversos pilots les diferències són molt grans. En Nani deia que, en alçada, el seu cotxe amb prou feines passava dels 160 km/h. Els Peugeot superaven els 200.

La classificació en motos torna a obrir-se, en Paulo Gonçalves d'Honda té molt a prop Toby Price de KTM. Dissabte els van suspendre la segona especial de la jornada a causa de la crescuda d'un riu. El diumenge va ser de descans, d'estudiar bé l'etapa i repassar màquines. Molts diuen que ara comença el ral·li de veritat.