El català Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) va consumar la superioritat evidenciada durant pràcticament tots els entrenaments del Gran Premi d'Argentina i, tot i els dubtes que va ocasionar la pluja, es va adjudicar la seva primera victòria de la temporada al circuit de Termas de Río Hondo i és nou líder del mundial.

Després de Marc Márquez van concloure l'italià Valentino Rossi (Yamaha YZR M 1) i el també català Dani Pedrosa (Repsol Honda RC 213 V), mentre que el campió del món i líder del mundial, Jorge Lorenzo, va acabar fora de carrera per caiguda.

Les condicions de la pista en el moment d'iniciar el procediment de sortida van ser d'asfalt sec, en no ploure ni a Moto3 ni a Moto2, per la qual cosa el supòsit aplicat per Direcció de carrera va ser el de "bandera a bandera" amb un màxim de vint voltes i l'obligació d'entrar a canviar de moto a l'inici del novè gir i abans de començar el dotzè.

Encara que Márquez va fer una bona sortida, es va veure superat al final de la recta de meta per Jorge Lorenzo, però a tots dos els va avançar poc després l'italià Andrea Dovizioso (Ducati Desmosedici GP16), qui es va tocar amb el pilot de Repsol Honda, i es va haver d'obrir una mica però sense perdre massa terreny, no així el seu company d'equip Dani Pedrosa, que es va haver d'obrir molt més en la traçada del revolt.

Pocs instants després Valentino Rossi va fer el mateix i es va col·locar després de l'estela de Dovizioso, mentre que Marc Márquez es va consolidar en la tercera plaça i Maverick Viñales (Suzuki GSX-RR) va donar bon compte tant d'Andrea Iannone (Ducati Desmosedici GP16) com de Jorge Lorenzo.

A la segona volta la prova de MotoGP va veure a dos dels seus contendents, el britànic Cal Crutchlow (Honda RC 213 V) i el català Aleix Espargaró (Suzki GSX-RR), van rodar per terra.

Ja en el tercer gir es va formar un quintet destacat al capdavant, amb Dovizioso, Rossi, Márquez, Viñales i Iannone i abans de concloure el gir i en el tram sinuós de l'última part del traçat, després de superar la llarga recta posterior, el pilot de Repsol Honda va decidir atacar als seus rivals i primer va superar Rossi i després va fer el mateix amb Iannone per començar la quarta volta com a líder.

Les condicions de la cursa van fer que des del principi hagués de tenir molt en compte els descarts per caiguda i així que un gir més tard van abandonar la prova el colombià Yonny Hernández (Ducati Desmosedici GP14.2) i l'australià Jack Miller (Honda RC 213 V).

Una volta més tard (sisena) qui va dir adéu a la carrera va ser el vigent campió del món, l'espanyol Jorge Lorenzo, que va caure en el mateix punt en què ho va fer durant els entrenaments lliures, en el revolt 1, quan ocupava una discreta sisena plaça.

Encara que Viñales va cometre algun error de trajectòria, va aconseguir col·locar-se després de l'estela d'Andrea Iannone, el mateix que va fer Rossi amb Márquez i tots dos van acabar distanciant-se dels seus rivals.

La història de l'any passat semblava que es tornava a repetir i tots dos es perfilaven com els principals candidats a la victòria, si bé calia fer un canvi de moto i les estratègies podien ser determinants en el resultat final.

En el novè gir Rossi va avançar per primera vegada a Márquez però es va colar i el català va recuperar la plaça mentre que per darrere Viñales, Iannone i Pedrosa optaven per ser els primers a entrar a canviar de moto, i Álvaro Bautista (Aprilia RS-GP) era una nova víctima de les condicions de la pista i se n'anava a terra, tot i que va recuperar la moto per continuar i ser desè.

Una volta més tard ho van fer a l'uníson Márquez i Rossi, que en sortir a pista van veure com Esteve "Tito" Rabat (Honda RC 213 V), es colava entre ells i permetia al de Repsol Honda aconseguir un avantatge de 2, 7 segons en la primera volta després del canvi de moto.

En el dotzè gir la situació va millorar per a Marc Márquez, que en marcar una nova volta ràpida va posar un altre segon de diferència respecte a Valentino Rossi, a qui es va apropar des del darrere un Maverick Viñales que estava rodant mig segon més ràpid que el pilot italià, en cap d'un trio en què també es trobaven els dos pilots oficials de Ducati, Andrea Dovizioso i Andrea Iannone.

El ritme imposat per Marc Márquez li va permetre obrir un forat definitiu en la seva lluita amb Rossi, que se les va acabar veient en el tram final de la cursa amb Viñales, qui va cometre un error a final de recta en la setzena volta que el va fer caure.

L'última volta va ser d'autèntic infart, amb un Valentino Rossi intentant defensar la posició dels atacs tant de Dovizioso com de Iannone, que el van acabar superant, però l'agressivitat del segon va acabar jugant una mala passada als dos pilots de Ducati.

Iannone va entrar completament colat per l'interior de l'últim revolt per intentar superar a Dovizioso i se'l va endur, literalment, per davant, encara que aquest va agafar la seva moto i va travessar la línia d'arribada empenyent la motot en tretzè lloc.

Amb prou feines tretze pilots a la línia d'arribada, Héctor Barberá (Ducati Desmosedici GP14.2) va ser cinquè, amb Pol Espargaró (Yamaha YZR M 1), sisè, Tito Rabat, novè, per davant d'Álvaro Bautista i Aleix Espargaró.