La telemetria de la moto del difunt Luis Salom, que va ser donada a conèixer ahir pel seu equip, indica que "el Luis va arribar a la referència de frenada 6 km/h més lent que en la seva volta ràpida". En funció de les dades aportades per la telemetria l'acceleració menor va provocar una frenada 9 metres més tard. A més, en el comunicat s'afegeix que "a l'entrada d'aquest revolt 12 hi ha un sotrac conegut per tots els pilots que, pel retard en la frenada, va provocar que, quan va passar-hi pel damunt, el pilot

mantingués el fre accionat, i no com a la majoria de les voltes prèvies, en les quals havia deixat anar el fre en aquest punt".

El conjunt del mallorquí, l'Stop & Go, que dirigeix Eduardo Perales, també ha explicat que "després de rebre les dades de telemetria per part de l'organització, tot l'equip tècnic de l'Stop & Go es va reunir immediatament per aclarir i poder comunicar què va passar en l'aspecte tècnic al revolt 12 del circuit de Catalunya".

La mateixa nota diu que en els segons entrenaments Salom va fer una primera sortida a pista en la qual va marcar una millor volta d'1'48''608, després de la qual va tornar cap al seu box per canviar el pneumàtic del darrere. Quan es va completar l'operació, Salom va sortir a la pista i en el primer revolt va tenir el tràgic accident. Stop & Go ofereix totes les dades per a qui les vulgui consultar. El funeral per Salom serà demà, a Palma.