Gerard Farrés no ha pogut defensar la seva corona en la Baja Aragón 2016. Després de guanyar les dues edicions anteriors, avuit no ha pogut amb el castellonenc Joan Barreda, que s'ha proclamat vencedor de la 33a edició, trencant així la dinastia establerta pel pilot manresà. Barreda ha sumat el seu tercer títol en aquesta clàssica prova, després dels aconseguits els anys 2012 i 2013, en una categoria de motos que en l´últim lustre només ha conegut a dos vencedors. Darrere de Barreda i Farrés, i complentant el tercer graó del podi, s'ha situat el francès Michael Metge, amb més de 10 minuts perduts respecte el líder, en la seva primera participació a la prova.

Els competidors han repetit, en l´última jornada el sector matinal del dia anterior, el d´Alfambra (184,4 quilòmetres) i el vencedor de la prova ha sigut lleugerament més ràpid que el dia abans. En aquesta ocasió, ha realitzat el recorregut amb un temps de 2 hores, 26 minuts i 40 segons, 12 més ràpid que el dissabte, el que significa que no ha especulat amb l´avantatge de 6 minuts i 50 segons que tenia en la general sobre Farrés. En aquesta última cronometrada el pilot de Torreblanca no ha tingut com a principa rival al de Manresa, sinó a Joan Pedrero, que després de dues jornades discretes per fi ha aparegut i ha mostrat el potencial que s´esperava d´ell.

Pedrero ha sigut sergon en l´últim sector a 58 segons del guanyador, sis segons després ha arribat Metge i el quart ha acabat Farrés, perdent gairebé un minut i mig.

No ha sigut un bon dia per Isidre Esteve, que ha hagut d´abandonar en l´última prova.

Sainz, amb la mel als llavis

En cotxes, el pilot catarí Nasser Al Attiyah s'ha imposat en un apassionant duel amb l´espanyol Carlos Sainz, al qual ha superat finalment per només 19 segons en la classificació general, emportant-se a casa el títol de campió de la 33a edició de la Baja Aragón.

A la jornada decisiva hi van arribar, en cotxes, Sáinz, Al Attiyah i el finlandès Mikko Hirvonen amb opcions de pujar al lloc més alt del podi, ja que entre el líder provisional, el madrileny, i el pilot nordic, tercer, només hi havia un minut de diferència.

Això ha fet que es visqués una última cronometrada apassionant perquè, tot i que Sáinz havia vencut en els dos sector disputats dissabte ho va fer de forma molt ajustada, i la petita diferència amb la qual liderava la classificació no era garantia de que es pogués emportar la seva priemra Baja.

El xeic tirador

El polifacètic Al Attiyah, xeic catarí i olímpic en tir, ha sortit des de l´inici disposat a demostrar que la seva conducció es caracteritza per la velocitat, i des del primer tram ja ha anat per davant. Finalment, s'ha imposat amb un avantatge de 26 segons respecte Sáinz, segon, i més de 2 minuts sobre Hirvonen. La d'avui, la seva segona Baja.

Àlex Aguirregaviria, de Sant Martí de Torruella, i els seus copilots i mecànics, els manresans Daniel Planes i Josep M. Macià, han viscut un dia màgic. En la seva tercera participació conjunta a la Baja Aragón, sempre en la categoria de camions, han aconseguit pujar al podi final de la 33a edició de l´emblemàtica prova de motor, que ha reunit a un total de 8 camions. Entre aquests, el de Jordi Celma, que ha finalitzat cinquè amb un copilot de Sant Joan de Vilatorrada, Jordi Comallonga.

El triomf final ha sigut per Martin Kolomy i el seu Tatra 815, que ha començat la darrera etapa des de la segona posició i ha aconseguit remuntar i guanyar per davant de un altre Martin, aquest Prokop, que amb el seu Tatra Phoneix no ha pogut defensar la primera posició.

Pel que fa al trident bagenc, han iniciat l´última jornada en la tercera posició, i ll'han sabut mantenir amb el seu Mercedes Benz 18.44 AK, aconseguit així el seu primer podi conjunt en aquesta categoria, i omplint d´orgull a la comarca que els ha vist crèixer.

Vilà esgarrapa una posició

L´igualadí Dani Vilà repetia participació en la categoria de quads de la Baja Aragón, i amb el seu Yamaha Raptor YFM700R va finalitzar en una meritòria vuitena posició en la classificació final.

L´anoienc, que va començar la darrera etapa en el novè lloc de la general, en va guanyar un després de la disputa d´aquesta. Tanmateix, va quedar lluny de les posicions de podi (a més d´una hora i mitja) i del guanyador (2 hores i 31 minuts), Oriol Vidal, que amb el seu Yamaha YFZ va dominar la prova des del primer dia. Així ho demostren els més de 30 minuts que li va treure al segon classigicat, Amerigo Ventura (Yamaha QDY 450 R), i els 40 d´avantatge sobre Massimiliano Masante(Honda TRX 450), que va ocupar el darrer calaix del podi a Saragossa.