El català Marc Márquez (Repsol Honda RC 213 V) ha tornat de les vacances estivals per afrontar el Gran Premi d'Àustria de MotoGP, que es disputarà al circuit Red Bull pròxim a la localitat d'Spielberg, en les millors condicions que es podien donar per defensar amb èxit el seu lideratge en el mundial de l'especialitat.

I no perquè hagi descansat durant aquestes setmanes de vacances, que segurament ho ha fet, sinó més aviat perquè a Spielberg es donaran les condicions que més l'afavoreixen, per la seva habilitat per adaptar-se als nous traçats.

Márquez no ha rodat sobre la pista de Red Bull amb una MotoGP, però el líder del mundial ja es coneix el circuit austríac per haver rodat amb la MotoGP de carrer d'Honda, l'RC 213 V-RS, durant la gravació d'un anunci publicitari en el qual segurament, encara que no hagi transcendit, es van fer més voltes de les previstes.

A més, comptarà amb les dades que puguin facilitar al seu equip d'enginyers la resta d'esqadres d'Honda que sí que van poder estar en els entrenaments extraordinaris convocats després del Gran Premi d'Alemanya al circuit de Sachsenring, en els quals ells van ser vetats pels seus rivals de Ducati, protagonistes destacats en ells.

El circuit Red Bull no figurava en el calendari del campionat del món des de fa 18 anys i el 1996 es van asfaltar per última vegada els seus poc més de 4.300 metres, en els quals compta amb un total de deu corbes, tres a esquerra i set a dreta, amb una recta principal amb prou feines de 626 metres de longitud.

El líder de l'equip Repsol Honda i doble campió del món de MotoGP arriba a Àustria amb un avantatge de 48 punts respecte al seu immediat perseguidor, el també espanyol Jorge Lorenzo (Yamaha YZR M 1), que no passa per un dels seus millors moments si la pista està mullada, i de 59 respecte a l'italià Valentino Rossi, també pilot de Yamaha.

Mentre el progrés en el rendiment de les Honda sembla avançar, encara que sigui lentament, no passa el mateix amb Jorge Lorenzo i la seva Yamaha, que sota la pluja no compta amb cap confiança en la roda davantera de la seva moto.

Lorenzo pateix una cosa de no dir sota la pluja i això es va poder percebre una vegada més a Alemanya, on va acabar en una més que discreta quinzena plaça, cosa que l'obliga a buscar solucions de manera urgent per intentar frenar que els seus rivals o bé s'escapin camí del títol o l'acabin superant, més quan existeixen moltes possibilitats que es donin novament aquestes condicions de mullat en més d'una de les nou carreres que falten per disputar.

Els principals rivals tant d'Honda com de Yamaha en el traçat Red Bull sembla que seran els pilots de Ducati, que van brillar a gran altura en els entrenaments realitzats en aquesta pista, encara que no serà fins que coincideixin tots junts quan es vegi l'abast real dels registres obtinguts per tots els representants del fabricant de Borggo Panigale.

Andrea Iannone, pilot de Suzuki la temporada que ve, i Andrea Dovizioso van quallar una excel·lent actuació en les dues jornades d'Spielberg i per això compten amb moltes possibilitats de lluitar per la victòria o almenys el podi en el retorn de les vacances.

Just després d'ells haurien d'estar pilots com Pol Espargaró (Yamaha YZR M 1), o Héctor Barberá (Ducati Desmosedici GP14.2), però també els representants oficials de Suzuki en aquesta temporada, els espanyols Maverick Viñales, la temporada que ve a Yamaha, i Aleix Espargaró, que el 2017 serà pilot oficial d'Aprilia, on aquesta temporada es troba Álvaro Bautista, que precisament aquest cap de setmana podria confirmar oficialment el seu pas a l'escuderia Ducati de l'equip de Jorge Martínez "Aspar", qui ja a Alemanya va reconèixer que "només falten uns petits serrells per tancar el contracte".