Nou any i nou equip. Jordi Simón estrena la seva segona temporada en la categoria Pro Continental del ciclisme mundial en una formació brasilera. Després de dur a terme una actuació més que notable al Verva ActiveJet polonès, en el qual va obtenir, fins i tot, un podi en el Campionat d’Espanya de ruta, enceta una aventura diferent amb la voluntat que aquesta temporada li serveixi d’impuls per fer un salt superior. De moment, sense haver competit els darrers mesos, s’enfronta a la prova que li fa més il·lusió de l’any, la Volta a Catalunya, la setmana vinent.

Dies enrere es va presentar el seu nou equip, el Funvic. Com està sent la seva adaptació a la formació?

Fa dues setmanes que ens estem coneixent i estem creant ambient d’equip. Gairebé tots els corredors són brasilers i començo la temporada amb la Volta a Catalunya, la gran cursa de la temporada per a mi, de nivell UCI Pro Tour. M’agradaria haver pogut córrer abans, però l’afronto amb la il·lusió de sempre.

A què va ser degut el canvi de formació, després d’un bon any al Verva ActiveJet?

L’equip polonès no va poder continuar per motius econòmics. L’espònsor principal no va renovar i alguns dels meus antics companys o estan trobant equip ara o s’han quedat sense córrer. A mi em va sortir l’oportunitat de córrer al Funvic.

Quins avantatges i quins inconvenients suposa competir per a un equip no europeu?

Un dels avantatges és que, com que no és un equip capdavanter, tens més possibilitats de destacar en les curses i no has de treballar tant per altres corredors cap de files, no estàs tan condicionat en aquest sentit. L’inconvenient pot ser pel fet que no tens un calendari ideal com podries tenir en un equip d’aquí.

Fa dos anys ja va competir en una formació sud-americana, el Movistar Ecuador. Quina diferència hi ha entre aquella experiència i aquesta?

Sobretot el canvi de categoria. Aleshores érem a la Continental i ara ets en una que et permet disputar curses com la Volta a Catalunya. Intentarem ser a proves del calendari europeu, però també n’hi haurà en altres llocs com la Xina i l’Àsia. Ara mateix no tenim el calendari tancat, depenem de les invitacions.

El fet de disputar la Volta a Catalunya, precisament, el pot deure l’equip a la seva presència?

Sí, perquè tinc una molt bona relació amb l’organització. Rubèn Peris [el director de la Volta a Catalunya] confia en els corredors catalans i sempre mira on sóc per tal de convidar el meu equip, la qual cosa és molt d’agrair. Els gestos com aquest són bons per tal d’impulsar el ciclisme de casa.

Afrontarà la prova com a cap de files del Funvic, doncs?

Com se sol dir, la carretera determinarà per a qui es treballa. De tota manera, la contrarellotge per equips que hi haurà [de 41 quilòmetres, en la segona etapa, amb sortida i arribada a Banyoles] ja ens allunyarà, amb tota seguretat, d’intentar aconseguir una bona posició a la classificació general. Serà qüestió de mirar de fer-ho bé en alguna etapa. L’equip amb el qual venim té el portuguès Manuel Silva i jo com a corredors europeus.

El gran inconvenient per a vostè és que no ha pogut disputar encara cap cursa i que arriba sense quilòmetres a les cames?

Sí, aquest és un problema important. Competirem contra corredors que ja roden en cursa des del gener passat i hi haurà diferència, en aquest sentit.

L’any passat va ser tercer al campionat d’Espanya. La seva carrera s’encamina més cap a les curses d’un dia que cap a les voltes per etapes?

De moment, els resultats en clàssiques són bons, però també m’han anat bé les voltes per etapes. L’any passat vaig fer bones actuacions en curses com la Volta a l’Algarve, el Tour de Turquia, el de Croàcia o el de Suïssa.

Als 26 anys, en quin moment de la seva carrera es troba?

Ara mateix estic en progressió i cada any em trobo millor. Estic arribant als millors anys per als ciclistes, i espero que aquesta temporada em serveixi de trampolí i que em doni accés a millors categories en el futur proper.