Un inici d'any perfecte. Això és el que va aconseguir Toni Bou divendres a última hora de la nit, quan es va imposar al trial de Niça, quarta cursa del mundial d'X-Trial, i va assolir el seu onzè campionat d'aquestes característiques, vint-i-unè en total.

Què li ha passat pel cap, quan ha assolit aquest títol?

Estic molt content perquè he tingut moltíssima pressió. Fins i tot havent guanyat les tres primeres curses, estava obligat a passar a la final i a no cometre errades, ja que la fase de classificació era molt fàcil i qualsevol errada hauria costat de recuperar.

Veient els quatre triomfs en quatre proves, podria semblar que ha estat fàcil.

Sí, des de fora ho pot semblar, però sent només quatre curses, arribàvem obligats a l'última. Ja a Marsella vam aconseguir un triomf molt ajustat, per un punt, i si Raga hagués guanyant aquí ens l'hauríem jugada. Estic content d'haver guanyat totes les proves, després de dos anys de no haver-ho aconseguit.

Quina ha estat la cursa més complicada del campionat?

Sens dubte, la de Viena. També va ser aquella en què em vaig sentir més còmode i on vaig guanyar amb més marge de punts. Vaig poder cometre errades i no va ser la meva millor prova a nivell de pilotatge, però sí on estava més tranquil. Penso que falten curses com aquesta, amb un gran espectacle per entretenir la gent.

Quina és la clau per mantenir un nivell tan alt durant tant de temps?

La clau és complicada de dir, i si la sabés tampoc no la diria. Penso que es tracta de gaudir cada dia d'allò que faig. M'encanta millorar i sóc molt exigent amb la moto i com a esportista. Això m'ha permès arribar als trenta anys en un grandíssim moment, i encara puc seguir millorar.

Els rivals fan que el nivell que té vostè no pari de créixer?

Sí, perquè Adam [Raga] ha fet una gran final a Niça i m'ha obligat a fer una gran cursa, sense cap errada, per assolir la victòria. Ell ha comès un error en l'última zona, però jo obria pas i no sabia què passaria. Rivals com ell et fan millorar.

Ha canviat l'estil de pilotatge de Toni Bou, enguany?

He millorat en petites coses. En el trial en pista coberta sempre he tingut un nivell altíssim, amb poques errades comeses. He fet temporades increïbles i sempre costa poder millorar.

El trial en pista coberta ha d'evolucionar per posar-se al nivell dels pilots?

Hi ha novetats per a l'any vinent i veurem com evoluciona tot, perquè hi ha un promotor que vol canviar moltíssim el sistema. Penso que en això hi ha una part positiva i una altra de perillosa, ja que fa falta un canvi, però en el sentit que sigui un gran espectacle i que tothom s'hi diverteixi.

Després de la lesió d'espatlla de la temporada passada, com es troba?

És cert que he perdut una mica de mobilitat, però damunt de la moto puc pilotar al cent per cent. Quan salto, o en alguna baixada, tinc petites molèsties, o fins i tot practicant algun esport com ara el tennis. Però he tingut molta sort i, gairebé amb tota seguretat, no hauré de passar pel quiròfan.

Com encara el proper mundial a l'aire lliure?

Començaré a pensar-hi a partir d'avui, perquè fins ara hem entrenat molt per al de pista coberta. Per a mi, el mundial d'X-Trial és molt important, psicològicament és necessari tenir la confiança per arribar a les curses al màxim nivell i només he entrenat per aconseguir-ho. Ara mateix estic una mica verd pel que fa a l'aire lliure, però, per sort, el mundial comença una mica més tard [13 de maig].