«Els pilots que la fan tenen una visió de Catalunya concentrada en 20 hores». Amb aquestes paraules resumia Josep Requena la Rider 1.000, una prova no competitiva per a motos que, dissabte, complirà la cinquena edició amb sortida des del Congost. L'organització, a càrrec del Moto Club Manresa, amb la col·laboració de l'Ajuntament, té tancades les inscripcions amb 2.500 pilots que han pogut escollir entre tres recor-reguts per carreteres catalanes, de 300, 500 o 1.000 km.

Des de les 6 del matí de dissabte, els participants (de sis en sis cada minut) sortiran de Manresa per completar el recorregut, que ja es va donar a conèixer fa dies perquè «els pilots el puguin estudiar i puguin escollir les carreteres per on passar per enllaçar els setze controls de pas establerts; a uns els agraden més les autovies i les autopistes, i d'altres preferiran les carreteres locals. El que ens agrada és que cada pilot descobreixi la seva ruta preferida», ha apuntat Josep Requena, un dels organitzadors de la Rider 1.000. El punt més alt pel qual passarà la Rider 1.000 d'enguany és el santuari de la Verge del Món, a Girona.

El mateix Requena recorda que «la Rider va néixer pràcticament per casualitat. Enlloc no existia aquest format de prova i es va haver de fer la reglamentació. La primera edició la vam fer a cegues i la veritat és que ja va venir molta gent i ara ja hem de tancar a 2.500 participants, dels quals 850 faran els 1.000 km». Hi participen «gent de tot Catalunya, de totes les autonomies i de l'estranger».

«L'esport ens fa capital»

Jordi Serracanta, regidor d'Esports de l'Ajuntament de Manresa, va dir en la presentació de la Rider 1.000 que «donem les gràcies al Moto Club Manresa en aquest cas, perquè sense treballar plegats no podríem tenir un esdeveniment de la talla d'aquesta Rider 1.000. Proves com aquesta tenen repercussió a la ciutat i reitero el que ja he dit altres cops, l'esport també ens fa capital i tinc constància que és així. A més, també demostra que Manresa és una ciutat molt polifacètica en l'àmbit esportiu i en el cas del motor en especial. Moure tanta gent també té una repercussió econòmica per a la ciutat».

Emili Panosa, un home de tota la vida de Moto Club Manresa, va comentar que «estic molt content que es faci a Manresa una prova com aquesta. Estem molt il·lusionats amb aquesta cinquena edició».

Requena va incidir en el fet que la prova no sigui competitiva: «als participants sempre els diem: no córrer, no parar. Això és una festa de la moto per descobrir, col·leccionar records i compartir. En les quatre edicions celebrades fins ara, no hi ha hagut cap accident greu i això ens agradaria mantenir-ho. En aquest sentit, tenim la col·laboració dels Mossos i del Servei Català de Transit. Volem que sigui un esdeveniment pedagògic i educatiu. Hem de donar exemple i cal prudència».