La cinquena edició de la Rider, organitzada per Moto Club Manresa, va omplir les carreteres catalanes de 2.500 motos i va tornar a certificar que és un esdeveniment referent del motor a Catalunya. Els participants van començar a sortir a partir de les 6 del matí de dissabte de la zona del Congost de Manresa, i els darrers van arribar ahir a les 8 del matí.

Els motoristes van poder escollir si dur a terme un recorregut per les carreteres catalanes obertes al trànsit de 1.000 quilòmetres, de 500 o 300. La Rider 1000 va passar per moltes comarques de les quatre demarcacions del país. Els punts més al nord de Catalunya van ser Sort i Camprodon, i pel sud va arribar gairebé a Móra d'Ebre. A la zona occidental, hi va haver un control a prop de la Franja de Ponent. Per completar el recorregut, els participants havien de certificar el pas pels diferents controls assenyalats en l'itinerari prèviament seleccionat.

El trajecte d'enguany ha sigut una mica més dur i lent que els d'anys anteriors. Així ho constata Josep Requena, un dels organitzadors de la Rider 1000. «El recor-regut permet veure gran part de Catalunya. Des dels Pirineus fins al Priorat, és un recull d'imatges del nostre país», va destacar.

També és una manera de descobrir noves carreteres: «preparar la Rider comporta gairebé un any de feina i dedicació. Però el resultat val la pena: fem descobrir als participants carreteres noves i la gent queda bocabadada».

Persones d'arreu de Catalunya, d'Espanya i també de països com Alemanya, Suïssa i Itàlia no es van voler perdre la Rider. «És com una festa anual per a molta gent. Els motoristes es retroben i és molt maco. Es coneixen de riders anteriors i fan l'itinerari junts», va assenyalar Requena.

Sentiment de comunitat

Creu que l'esdeveniment podria créixer molt més però que han de posar un límit de participants. «Hauríem de canviar tota l'estructura de la Rider i no ho volem. La zona del Congost ja no pot créixer gaire més i ens agrada que més de 1.500 motoristes hagin participat en tots els recorreguts. D'aquesta manera, hem aconseguit que, sense saber com es diu cadascú, ens coneguem les cares i crea un gran sentiment de comunitat».

Aquest any, la Rider va poder disposar del Nou Congost, ja que l'ICL Manresa havia acabat la temporada. En el pavelló, van reproduir en una pantalla gegant les imatges que anaven enviant els corredors, i mitjançant el GPS van seguir a temps real el recorregut d'alguns motoristes. També van poder veure com el Barça guanyava la Copa del Rei.