El Baxi Manresa està aprofitant tota l'onada derivada de l'ascens a la lliga Endesa per posar les bases del seu retorn a l'elit. Com va recordar ahir un dels seus consellers, Marc Bernadich, «només fa deu dies que vam pujar, però sembla que faci molt més temps». En aquest període s'ha celebrat l'èxit, es va presentar a l'ACB la documentació necessària per tornar-hi, s'ha donat a conèixer el nou patrocinador principal i, ahir, es va informar tothom dels preus dels abonaments. L'any passat, per exemple, aquest pas no es va poder donar fins al 18 de juliol, quan es va saber que l'equip jugaria a la LEB Or.

Els preus augmenten de diferent quantitat i percentatge respecte dels de la temporada passada, però no és més que una recuperació dels que ja hi havia les vuit darreres temporades del club a l'ACB. De fet, el Bàsquet Manresa va congelar aquests abonaments el 2009, quan va començar la crisi econòmica, i no els va tornar a tocar més fins que va baixar. Ara, amb la tornada a l'elit, es recuperen els mateixos preus.

Amb tots els estaments

L'acte de presentació es va fer al pati del teatre Kursaal i, tot i que la breu introducció a les novetats la van fer Bernadich i el cap de comunicació, Damià Badia, hi havia la presència de diferents estaments de l'entitat. Així, hi eren presents el president, Josep Sàez, el gerent, Carles Sixto, el director esportiu, Román Montañez, el jugador Nil Brià i membres de les penyes, de les animadores i, fins i tot, la mascota, el Llumet.

Tot això va servir per donar la imatge d'unitat que s'ha mostrat durant els darrers play-off. El lema «Pit i Congost» ha tingut molt èxit, i és el que s'ha fet servir. Bernadich va admetre que «la campanya s'ha fet sola. Volem que la nostra gent segueixi sent feliç com s'ha demostrat durant aquests darrers partits. Per això fem una campa-nya de preus continguts, amb les mateixes quantitats que no hem tocat a l'ACB des del 2009».

Amb els 3.000 a l'horitzó

Bernadich va explicar que en els propers dies hi haurà més facilitat en el pagament. D'aquesta manera, si s'abona tot de cop fins al proper 6 de juliol, hi haurà un descompte del 3% en el preu de l'abonament. El conseller també va explicar que «ara també és un bon moment per millorar la situació a la graderia. Si algun abonat vol canviar de lloc, ara és més fàcil per fer-ho adreçant-se a les oficines del club» o bé trucant al telèfon 93 872 15 03.

En els propers dies també es facilitarà la possibilitat de fer les altes a través d'Internet i de finançar les quotes en deu pagaments. Si s'utilitza la targeta Visa del club per fer-ho, també hi haurà un descompte del 3%. Els abonats tindran altres avantatges com són tres entrades gratuïtes per a partits al Nou Congost que no siguin catalogats com a estrella i es demanen, com a mínim, 48 hores abans del duel, a més de tres entrades gratuïtes al gimnàs Cube, decomptes a la botiga i sortejos de regals i de descomptes.

Bernadich va reconèixer que, amb el descens a la LEB Or, el nombre d'abonats de la temporada passada «va baixar fins als 2.150, aproximadament, però ara esperem aprofitar la inèrcia per créixer fins a nivells d'ACB i, per què no, acostar-nos als 3.000».

Campanya a les xarxes

Com a part d'aquesta campanya, segons va informar Damià Badia, en els propers dies «publicarem a les xarxes socials un seguit de fragments de vídeo de fets quotidians que derivaran en una emissió més llarga. No volem desvelar quin és el final, però serà una manera de donar a conèixer motius pels quals cal convertir-se en abonat del Baxi Manresa».

Ahir ja es va penjar el primer d'aquests vídeos, que dura uns quinze segons i en què es veu una mà girant una cullera en una tassa de cafè que es converteix en el nou escut del Baxi Manresa. En els propers dies és previst que es pengin els següents.