El imaginario del doctor Parnassus

Un pacte amb el diable

Terry Gilliam signa una història fantàstica en la segona pel·lícula pòstuma de l´actor Heath Ledger

 17:14  

ESTEVE SOLER / MANRESA El segon film pòstum de Heath Ledger arriba avui a la pantalla gran. L´actor, que va rebre un Oscar (també pòstum) per la seva interpretació de Joker a El caballero oscuro, és un dels principals reclams d´El imaginario del doctor Parnassus, una cinta fantàstica que ha estat rebuda d´una manera desigual. Dirigida per Terry Gilliam, un dels membres dels Monty Python, la sobtada mort de Ledger va fer que el seu paper (Tony), tot i ser breu, l´acabessin tres actors de renom com Johhnny Depp, Colin Farrell i Jude Law.

La pel·lícula explica la història del Dr. Parnassus (Christopher Plummer), un mag que porta un extraordinari espectacle ambulant on ofereix al públic la possibilitat d´accedir a un univers ple d´imaginació. Però fa milers d´anys, el Dr. Parnassus va fer una aposta amb el diable, Mr. Nick, amb la qual es va guanyar la immortalitat amb la condició que quan la seva fills complís 16 anys passaria a ser propietat seva. Valentina està a punt de fer-ne 16 i el Dr. Parnassus està desesperat per protegir-la del seu imminent destí.

El film es va començar a gestar el novembre del 2006, quan Terry Gilliam i Charles McKeown van començar a escriure el guió de la seva tercera col·laboració, després de Brazil i Las aventuras del barón Munchausen. A Gilliam li venia de gust centrar-se en la idea d´un grup de teatre itinerant, basat en el Londres d´avui dia però amb un peu en un món exòtic i fantàstic. Gilliam va idear un personatge central masculí fora del seu temps.

  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya