D'Entrada 

Moore destapa la misèria del poder econòmic

El popular i polèmic documentalista denuncia la cara més fosca del capitalisme dels EUA

 18:03  
Moore destapa la misèria del poder econòmic
Moore destapa la misèria del poder econòmic 

ESTEVE SOLER / MANRESA El documentalista Michael Moore continua mantenint-se com una de les poques veus crítiques de les bases ideològiques dels Estats Units amb Capitalismo: una historia de amor. Després de denunciar l´abús armamentístic a Bowling for Columbine, el caos de l´11 de setembre a Fahrenheit 9/11 i les mancances de la seguretat social nord-americana a Sicko, ara estrena aquesta oportuna crítica que coincideix amb la omnipresent crisi econòmica que encara condiciona el món sencer.

Aquest documental, però, va començar a rodar-se abans del daltabaix econòmic amb l´objectiu de denunciar una situació que ja era preocupant abans d´iniciar-se: els 14.000 llocs de treball que el país més ric del món destrueix cada dia només per mantenir la seva condició de líder en les finances, sense pensar en les repercussions humanes que això provoca. Moore posa èmfasis en la necessitat imperiosa que tenen els bancs més poderosos de Wall Street (Goldman Sachs, Citybank i Morgan) d´expropiar sense pausa cases a gent pobre per tal de fer quadrar els seus comptes. Una maquinària inhumana que alguns dels entrevistats en el film no dubten a qualificar de «malvada» i «diabòlica». El documentalista més popular de l´actualitat es pregunta quin és el preu real que paguen els Estats Units pel seu amor incondicional al capitalisme i no dubta a apropar-se als afectats principals, la classe baixa que es veu desnonada de la seva pròpia llar, al mateix temps que també acudeix a Washington per interpel·lar directament aquells que ostenten el poder polític. Després de diverses entrevistes reveladores, Moore arriba a la conclusió que Wall Street i el partit republicà controlen absolutament el partit demòcrata, que és indefens davant de qualsevol intent per canviar el sistema i que, per tant, permeten que el liberalisme més aberrant i carnisser es continuï practicant amb total impunitat.

No és la primera vegada que Michael Moore posa el dit a la nafra econòmica del seu país, ja que l´any 1989 va estrenar Roger & me, el seu primer documental, que abordava l´actitud despòtica de General Motors amb els seus treballadors, i que ha acabat col·lapsant econòmicament la zona on era instal·lada la seva principal factoria. Capitalismo: Una historia de amor es va presentar en el darrer festival de Venècia, on va aconseguir un premi simbòlic, el petit Lleó d´Or.

  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya