A l’entorn de les 9 del vespre es localitzaven cues intermitents en dos trams diferents, a l’alçada de Cercs i a Guardiola de Berguedà, amb retencions de gairebé 14 quilòmetres. A Berga, en començar el desdoblament de la C-16, però, el trànsit esdevenia fluid. Tot i això, no es van tornar a veure les grans retencions que s’havien format en l’operació sortida d’aquest mateix pont, amb cues de fins a 18 quilòmetres només arribar al terme municipal de Berga.

També hi va haver problemes a l’alçada de Riu de Cerdanya, i a la N-260 entre Isòvol i Bellver de Cerdanya, sempre en sentit Barcelona. A més a més, se circulava amb parades al llarg de set quilòmetres a la Nacional 145, en sentit sud, pels vehicles que sortien del Principat d’Andorra en direcció a la Seu d’Urgell. On no hi havia problemes era a la carretera C-55 a l’alçada de Sant Vicenç de Castellet. Aquesta via havia viscut fins a tres quilòmetres de cua dissabte, però ahir s’hi circulava amb tota tranquil·litat.

D’altra banda, al vespre es mantenien quinze quilòmetres de cua a la C-14, a Organyà, també per la gran quantitat de vehicles que baixaven del Principat d’Andorra. El Servei Català de Trànsit calculava ahir que més de mig milió de cotxes tornarien a la ciutat de Barcelona i a la seva àrea metropolitana al llarg de la tarda.

El dia, però, havia començat tranquil. Les primeres hores de la tarda van ser protagonitzades per un trànsit més aviat fluid i només en moments puntuals es van localitzar cues en acordió a Guardiola de Berguedà i just abans del túnel de Berga, un cop passat el terme municipal de Cercs. A mesura que van anar passant les hores, el trànsit es va anar intensificant, coincidint amb les 6 tarda, moment en què les pistes d’esquí ja feia una hora que eren tancades. Es pot dir, per tant, que enguany l’operació tornada a la C-16 no ha estat especialment esglaonada perquè l’eix del Llobregat va mantenir un volum de trànsit més aviat baix fins un parell d’hores després del migdia, tot i que uns quants vehicles ja havien abandonat els Pirineus abans de les primeres retencions, que es van iniciar a partir de les 6 de tarda i que es van allargar fins ben entrada la nit .

En general, doncs, l’operació tornada va deixar-se sentir amb més força entre els automobilistes que van utilitzar les carreteres que connecten la meitat nord del país amb l’àrea metropolitana de Barcelona. Per aquest motiu, el Servei Català de Trànsit tenia previst mantenir el dispositiu especial fins a les 12 de la nit.

Berga va viure, ahir, sense incidències els talls d’accés d’entrada i sortida a la ciutat als seus accessos nord i centre, per als cotxes que circulaven en direcció a Puigcerdà. Aquest dispositiu també va possibilitar la instal·lació de cons des del túnel de Berga fins a l’inici de l’autovia, i d’aquesta manera va ser possible habilitar més quilòmetres de doble carril en direcció a Barcelona. La relativa tranquil·litat de la tornada a l’alçada de Berga, sobretot tenint en compte que les cues de divendres de fins a 18 quilòmetres, no va deixar gaire marge per comprovar l’efectivitat de la mesura.

El tall va mantenir-se vigent durant una bona part del dia, i va provocar que els vehicles que volien sortir de la ciutat en direcció a la Cerdanya haguessin de desplaçar-se fins a Berga sud i allà fer un canvi de sentit a la rotonda per agafar la direcció correcta. Els vehicles que volien dirigir-se a Manresa, però, podien fer-ho des de qualsevol de les sortides. El Servei Català de Trànsit va decidir encetar aquest dispositiu com a prova pilot per millorar la fluïdesa de trànsit en aquest tram.