Des del Consell del Bages s'espera que el Govern investigui aquesta pràctica amb 'més profunditat' i que l''aturi'. Entre els mesos de gener i juliol d'aquest any l'oficina ha rebut un total 130 reclamacions referents a telefonia, de les quals una quarantena estan relacionades amb Jazztel, ha explicat Borràs.

Carles Borràs ha explicat que, en un principi, les reclamacions es van començar a cursar per la via normal i que es va fer un procés de mediació amb la companyia. Borràs ha afegit que, de forma paral·lela, aquests casos es van tramitar com a denúncies administratives per tal que s'investigués 'si realment s'havia produït o no la captació fraudulenta'.

El responsable de l'oficina del consumidor del Bages ha remarcat que, quan es van adonar que els casos no es limitaven a un moment puntual, es va trametre una carta al director de l'Agència Catalana de Consum, Jordi Anguera, perquè s'investigués amb 'més profunditat' el tema i que s'actués per 'parar' aquesta pràctica.

Entre els mesos de gener i juliol d'aquest any, des de l'Oficina del Consumidor s'han atès un total de 760 visites, 460 trucades telefòniques, mentre que 95 sol·licituds s'han resolt a través de la mediació. Pel que fa a les 270 reclamacions rebudes, el 41% han estat sobre telefonia, fixa, mòbil i Internet.