JOSEP SALLENT/MANRESA
La companyia Orange va registrar informàticament diumenge passat, dia 13, un intent de trucada des del telèfon mòbil d'Oriol Condal Serra, el jove de Manresa desaparegut al Pirineu francès mentre feia la ruta dels càtars entre Bagà i Montsegur. La trucada era adreçada al telèfon d'un amic personal de Condal, però no va arribar a aquest aparell ja que l'intent va durar únicament quatre segons. La falta de bateria o de cobertura hauria tallat l'intent de comunicació i, per tant, el telèfon receptor no va rebre mai el senyal.
Malgrat això, amb aquests quatre segons n'hi va haver prou perquè el sistema informàtic d'una companyia francesa, en aquest cas Orange, pogués detectar l'intent infructuós. Així ho va comprovar la germanderia francesa ahir en repassar totes les llistes de trucades de les companyies del país. Al vespre ho va comunicar a l'expedició de familiars i amics de Manresa que ahir es va desplaçar a l'indret per col·laborar en la recerca per un llarg tram de la ruta, que va acabar sense resultats.
Ara, l'objectiu principal dels investigadors és localitzar quina antena donava cobertura al telefòn perquè li permetés iniciar la trucada i aconseguir, així, acotar el camp de recerca. De moment, el que ja ha esbrinat és que no es tractava de cap antena de telefonia francesa, després d'haver accedit als registres de totes les companyies del país. Això no significa, però, que la trucada no es vagi fer en territori francès, ja que la cobertura podia provenir d'una antena situada molt probablement a Andorra o també a Catalunya, territoris molt propers a la zona on va desaparèixer Condal. Per aquest motiu, la policia francesa ja ha sol·licitat els pertinents permisos judicials als estats andorrà i espanyol per accedir als registres de trucades de totes les companyies de telefonia que hi operen.
Tal com ha publicat aquest diari, el senyal del telèfon mòbil d'Oriol Condal es va perdre diumenge dia 6, el mateix dia que va trucar per últim cop als seus familiars i que va ser vist per darrera vegada per una veïna de Porta. El jove no duia el carregador del telèfon, la qual cosa explicaria que en aquell moment perdés el senyal.
En conèixer ahir aquesta pista, la policia francesa ara va decidir centrar la recerca de Condal en una zona relativament llunyana de la ruta dels càtars, concretament als voltants del llac de Lanós, a l'est de Porta. Fa uns quants dies, un excursionista, interrogat per la policia, va assenyalar a sobre d'un mapa la zona d'aquest llac, i va assegurar que li havia semblat veure una persona sola en aquests paratges cap al 12 de setembre. Immediatament, la policia va supervisar aquest terreny mitjançant un helicòpter, operació que va repetir de nou ahir a la tarda. Avui és previst que cerquin a peu per tota aquesta zona, una de les poques que encara no s'han rastrejat per terra, després que ahir es completés la recerca per la ruta dels càtars des de Porta fins a Montsegur.
El castell d'aquest últim municipi era el destí final de l'excursió d'Oriol Condal, que va emprendre sol el 2 de setembre des de Bagà la ruta, tot seguint el Camí dels Bons Homes. Fins al dia 6, va telefonar regularment a la seva família. Des de llavors, el seu telèfon ha estat desconnectat i no ha fet cap operació bancària amb la seva targeta de dèbit.