regió7.cat » Fet Divers
    Notícia següent 

Prop de 300 persones diuen ´prou´ a les agressions

Responsables de l'atenció reconeixen que tenen les agendes plenes per l'increment d'usuàries

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
 jordi gonzález

GEMMA CAMPSMANRESA Unes 300 persones es van concentrar ahir al migdia a la plaça Major de Manresa per participar en l'acte central contra la violència sexista. Amb una nombrosa presència de gent jove (la regidoria de la Dona va convidar tots els instituts a participar-hi), l'acte va consistir en la lectura del manifest signat per l'estudiant Marina Merino, uns eloqüents 5 minuts de silenci, l'enlairada de 70 globus blancs, tants com dones mortes des de principi d'any per violència sexista (amb els noms de cadascuna), i un breu concert dels Tallers de Música de Gent Gran. Dues pancartes deien prou a les agressions.

El Punt d'Informació i Atenció a la Dona (PIAD) Montserrat Roig de Manresa ha atès en deu mesos, entre gener i octubre, 98 demandes per temes de violència sexista, que són 26 més que en tot l'any passat. Responsables del servei, com Montse Rodó, psicòloga, i la regidora de la Dona, Núria Sensat, han admès l'increment de casos. Rodó explica que "anem amb les agendes plenes". En dos anys s'ha passat d'omplir 25 a 35 hores setmanals per a l'atenció psicològica. Quant a l'atenció legal, diu que "estem donant cites cada mitja hora", mentre que abans es podien allargar més les entrevistes. Per part seva, Sensat comenta que, aprofitant el trasllat del PIAD de la seu actual a la nova, previst per a principi del 2010, "fem un esforç molt important per prioritzar els nostres recursos econòmics a donar més suport a la psicòloga que té el servei. Per tant, l'any que ve hi haurà una mica d'ampliació d'hores per garantir que aquest augment de demanda tingui una resposta força ràpida". Ambdues van partici-par, ahir, en un acte organitzat a Manresa en el Dia Internacional Contra la Violència Sexista.

Rodó atribueix l'increment de les denúncies que rep el PIAD per violència sexista a "l'augment de les persones que agafen consciència que estan en una relació de violència", la qual cosa respon al "treball que s'està fent des de fa un temps". Quant al paper que pot tenir en aquest augment la crisi econòmica actual, opina que "mentre hi ha bonança econòmica és més fàcil per tots tirar endavant i compensar les nostres pegues fins i tot anant un dia al restaurant. La nostra societat consumista ens ha ensenyat a eixugar les penes i les necessitats en aquesta línia, i quan no hi ha els recursos econòmics tot s'agreuja. Si hi ha una parella que veu que no s'entenen i volen vendre el pis i el pis no es ven, hi ha una convivència que s'allarga i augmenten els conflictes". Recalca que la crisi "no porta violència sinó que la fa visible. La manca de mitjans el que fa és que les persones prenguin consciència del seu malestar".

La psicòloga del PIAD recorda que "no hi ha un perfil de dona víctima de violència. Qualsevol, de qualsevol classe social i context pot caure en una relació violenta perquè parteix d'un desequilibri en la parella quan hi ha una relació amorosa, i el risc hi és per a totes". Malgrat que el suport a aquestes dones hagi crescut amb els anys, fa notar que "sempre quedem curts" i que encara "hi ha molts temes que difícilment queden ben lligats, com podria ser a l'hora de buscar una feina o la situació econòmica perjudicial que els genera. Moltes vegades ens trobem que no hi ha una violència física però sí econòmica: els comptes corrents no estan al seu nom, han de demanar permís per a qualsevol despesa, fins i tot per anar comprar el pa..."

A banda d'anunciar la potenciació de l'atenció psicològica a les dones des del PIAD, "a costa de reduir activitats o d'altres coses que es poden entendre com a secundàries", Sensat va aprofitar per celebrar la participació en l'acte d'ahir. "Tenir una participació tan alta de gent jove i de gent gran és una manera d'apostar perquè aquest és un tema de ciutat. La ciutadania no podem defugir aquesta responsabilitat. Hem de tenir un discurs de tolerància zero i la capacitat de fer saber a aquestes dones que la ciutat no les exclou sinó que els dóna suport".

COMPARTIR
 
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad