Tres operaris tenen cremades greus en un accident laboral a Balsareny

Una flamarada imprevista a dins d'un dipòsit va afectar els tres treballadors, de Navàs i Manresa

 08:51  
Una ambulància davant la nau de Servacqua on hi va haver l´accident laboral
Una ambulància davant la nau de Servacqua on hi va haver l´accident laboral MIREIA ARSO

JOSEP SALLENTBALSARENY Tres treballadors de l'empresa Servacqua, de Balsareny, van resultar ferits per cremades greus en un accident laboral ahir a la tarda. Tots tres van ser afectats per una deflagració de foc quan estaven treballant a l'interior d'un dipòsit. El ferit més greu, veí de Navàs, va tenir cremades de segon i tercer grau en el 25% del cos, sobretot a la cara i les mans.

Els fets, segons fonts dels Bombers de la Generalitat, van tenir lloc als voltants d'1/4 de 4 de la tarda en una nau de construcció nova de Servacqua, situada al polígon industrial de la Coromina de Balsareny. L'empresa es dedica a la fabricació de recipients de pressió en resines sintètiques per al tractament de l'aigua, i és una de les primeres firmes mundials de piscines i tractaments d'aigua. Actualment dóna feina a 62 persones.

Les tres víctimes es trobaven en aquell moment a l'interior d'un dipòsit d'aigua fet de polièster, preparat per fer de filtre en una dessaladora. Es tracta de l'encarregat del torn de tarda, Joaquim M., de 39 anys i veí de Navàs, i de dos operaris de Manresa de nacionalitat ghanesa, tots dos de 32 anys, que estaven fent les tasques de muntatge del filtre. El dipòsit on es trobaven, situat a uns deu metres de l'entrada de la nau, té uns quinze metres de llargada i uns 3,5 metres de diàmetre, amb una capacitat de 150 metres cúbics, segons van explicar les mateixes fonts dels Bombers.

Mentre estaven treballant es va produir la deflagració de foc a l'interior del recipient. Els Mossos d'Esquadra ara investiguen la causa de la flamarada, que ahir es desconeixia. La policia haurà d'esbrinar la possibilitat que algun producte químic entrés en contacte accidentalment amb un aparell portàtil de llum i hagués originat la deflagració, una hipòtesi que ahir no es descartava.

Com a conseqüència de la deflagració, el navassenc Joaquim M. va tenir cremades de segon i tercer grau en el 25% del cos, sobretot a la cara i a les mans, i va inhalar fum. Els altres dos operaris manresans van resultar ferits de menys gravetat, amb cremades per flama entre el 5 i el 8% del cos, especialment a l'esquena i a les lumbars. Cap dels tres no va perdre el coneixement i van ser rescatats pels seus companys de feina de l'interior del dipòsit.

Quan els Bombers hi van arribar, no hi havia rastre de foc, si bé el dipòsit estava fortament afectat pel fum. Després de ser atesos en un primer moment pel personal mèdic de les ambulàncies del SEM, els tres ferits van ser traslladats en helicòpter a l'Hospital de la Vall d'Hebron, on van ingressar a la unitat de cremats.

Es dóna el cas que una altra nau de Servacqua va ser víctima d'un incendi la matinada del 20 de juny de l'any passat, fet que no va provocar ferits. El foc va cremar diferent material emmagatzemat dins la nau, com ara dipòsits de fibra de vidre. L'incendi va ser de gran virulència i al dia d'avui encara es noten visiblement els efectes a la part afectada.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya