Se sent responsable

Hereu reconeix que van fallar els controls

L'alcalde de Barcelona no escatimarà en recursos per conèixer tots els detalls i tornar la confiança a la gent

 09:49  

EFE/ACN L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha assegurat que en el manteniment de l'atracció d'"El pèndol" del parc del Tibidabo es van complir totes les normes de seguretat, de manera que ha exigit a les empreses que van dissenyar, van instal•lar i van fer el manteniment saber què va fallar dissabte.

En roda de premsa, Jordi Hereu ha explicat que "des del punt de vista normatiu i sobre el paper" el consistori ha complert totes les normes exigides i que Tibidabo ha invertit "molt" en seguretat, de manera que ha demanat saber "perquè va fallar alguna cosa" perquè produís el succés i perquè no es torni a repetir.

Les empreses que van dissenyar, van instal·lar i van realitzar el manteniment de la instal·lació "El pèndol" hauran de donar explicacions sobre "què va fallar" dissabte perquè l'ancoratge d'"El pèndol" caigués, ha indicat.

"Davant d'un cas com aquest, en el qual s'han complert totes les normes de seguretat, demano que es revisi punt per punt tot el procés de disseny, fabricació, certificació, instal·lació i manteniment" de la instal·lació "El pèndol".

Hereu ha afegit: "ens sentim responsables" del succés, atès que el parc d'atraccions del Tibidabo pertany a l'empresa municipal Barcelona de Serveis Municipals des que el consistori el va adquirir l'any 2002, "en un estat lamentable", ha recordat.

El consistori ha creat avui un grup de treball, en el qual estaran representants del Col·legi d'Enginyers Industrials, per realitzar un seguiment de les investigacions interna de l'empresa Tibidabo i també externa, del citat col·legi, sobre aquest succés.

L'alcalde ha assegurat que es revisaran tots els protocols de seguretat i que, de moment, no s'ha decidit si tornarà a instal•lar-se "El pèndol", que era fins al dissabte un dels reclams més importants del Tibidabo, per on que passen cada any unes 600.000 persones.

Els responsables de l'empresa italiana Fabri, que va dissenyar l'atracció, es troben ja a Barcelona a petició d'Hereu per col•laborar en les tasques d'investigació sobre el fet.

Hereu ha demanat al Col•legi d'Enginyers Industrials "celeritat i rigor" en la seva auditoria i s'ha compromès a facilitar al grup de treball d'aquesta entitat que estudiarà l'accident tota la documentació de què disposi el consistori.

No obstant això, no ha volgut avançar les possibles causes sobre què podria haver passat dissabte al Tibidabo i ha considerat que "no és fàcil ni ràpid conèixer les causes".

Respecte als estranys sorolls que els treballadors del Tibidabo van detectar el mateix dissabte quatre hores abans de l'accident, la presidenta del Parc d'Atraccions Tibidabo, Sara Jaurrieta, ha indicat que "havia aparegut en moments anteriors", encara que sense precisar si va ser el dia de la tragèdia o amb anterioritat.

De la seva banda, el director del Col·legi d'Enginyers Industrials, Antoni Grau, ha opinat que l'anàlisi dels fets serà "complex" perquè en l'origen del succés poden haver-hi diverses causes i no una sola.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya