EFESANT ESTEVE SESROVIRES
Quatre funcionaris de la presó de Brians 2, a Sant Esteve Sesrovires, van quedar ferits de diversa consideració en ser agredits dimarts a la nit per dos interns, en dos incidents diferents, segons fonts del departament de Justícia.
Dels quatre funcionaris ferits, un ha agafat la baixa laboral, encara que, segons va precisar ahir la consellera de Justícia, Montserrat Tura, els incidents no van tenir conseqüències greus.
En un dels casos, dos funcionaris van resultar contusionats quan intentaven reduir un intern que es negava a obeir les seves instruccions. Després de l'agressió, els dos treballadors de la presó van ser reconeguts pels serveis mèdics i un va rebre la baixa laboral.
Per la seva banda, el pres que els va agredir va ingressar en un mòdul d'aïllament especial.
L'altre incident va ocórrer durant un trasllat de mòdul, quan dos funcionaris van resultar amb contusions en reduir un altre intern. Cap dels dos funcionaris ferits no va rebre la baixa, segons fonts de Justícia.
La consellera Tura va ressaltar que el seu departament informa de totes les incidències a les presons, per lleus que siguin, sempre que els funcionaris requereixin atenció mèdica, però va demanar que aquest exercici de "transparència" no s'interpreti ara "com que les presons catalanes són un niu de problemes". Va destacar que les presons "no són un camí de roses", però va remarcar que els incidents d'ahir no havien estat greus. Tura va recordar que a Brians 2 hi ha uns 1.600 interns.
Tura va fer aquestes declaracions des de Figueres, en una roda de premsa per tractar de la nova presó d'aquesta ciutat, que ha de substituir els antics centres penitenciaris de Girona i Figueres i donar acollida a unes 1.000 persones entre interns i treballadors. El centre ja està pràcticament acabat, tot i que, segons l'alcalde, Santi Vila, encara no s'han reformat els accessos que han de millorar la circulació.