El tram de la C-55 entre Manresa i Castellbell i el Vilar figura entre els deu punts de la xarxa viària catalana amb més concentracions d'accidents. Així ho estableix l'informe anual d'avaluació de carreteres EuroRAP, que ahir va presentar el RACC i que situa la C-55 en el vuitè lloc de la classificació. En la cinquena posició de la mateixa llista figura una altra carretera molt utilitzada igualment pels conductors bagencs i de la resta de la Catalunya Central, la C-58, entre Vacarisses i Terrassa.

La C-55 i la C-58 ocupen una classificació destinada exclusivament als trams viaris de Catalunya que acumulen més accidents mortals i greus de Catalunya, independentment del seu volum de trànsit. Cap de les dues carreteres, però, no figura en la llista que el mateix estudi reserva per a les vies amb més risc d'accidentalitat, que es confecciona relacionant el nombre d'accidents amb la seva intensitat de trànsit. La gran afluència de vehicles que passen per la C-58 i la C-55 (més de 30.000 diaris en aquesta última) explica la seva absència en aquesta llista.

En el rànquing de trams amb més concentració d'accidents, l'estudi situa en el vuitè lloc els 17,6 quilòmetres de la C-55 que hi ha entre la confluència amb la C-58, a Castellbell (a la Bauma), i l'enllaç amb l'eix Transversal a Manresa. L'informe analitza el període comprès entre els anys 2010 i 2012.

Segons dades recopilades per aquest diari, durant aquests tres anys hi va haver 19 víctimes mortals en aquest tram entre Manresa i Castellbell, nou de les quals el 2012 (any en què es va convertir, juntament amb la N-II a Girona, en la carretera amb més mortalitat de tot Catalunya).

Malgrat aquesta elevada xifra d'accidentalitat, l'estudi EuroRAP no considera que la C-55 presenti un risc elevat d'accidents, a l'hora de posar-la en relació amb la intensitat viària. Durant aquest 2013, la xifra de víctimes mortals de la C-55 entre Manresa i Castellbell ha estat de dues.

En el mateix rànquing de carreteres amb més concentració d'accidents apareix, en cinquè lloc, el tram de 8,6 quilòmetres entre Vacarisses i Terrassa de la C-58. Igual que la C-55, es tracta també d'una carretera molt utilitzada pels conductors del Bages i de la resta de la Catalunya Central per accedir a l'àrea metropolitana sense pagar el peatge de la C-16.

La llista és liderada per la carretera C-31 entre el Prat de Llobregat i l'Hospitalet. En els primers llocs també figuren la N-II, entre Mataró i Montgat; l'autovia C-58, entre Barcelona i Cerdanyola; i la BV-2041, entre Gavà i Begues. Completen la classificació la ronda de Dalt de Barcelona; la ronda Litoral; el tram de la C-58 entre Terrassa i Cerdanyola; i les carreteres entre Malgrat de Mar i Lloret.