Un estudi assenyala la C-55 com una de les vies on podria baixar més la mortalitat

El RACC conclou que, amb 3,8 milions d'inversió, es reduirien de forma dràstica els sinistres al tram sud de l'eix del Llobregat, entre Manresa i Abrera

18.07.2014 | 00:00
Trànsit intens a la C-55, a l´altura de Sant Vicenç de Castellet
Trànsit intens a la C-55, a l´altura de Sant Vicenç de Castellet

Un estudi pioner del RACC calcula que invertir 42,8 milions d'euros en petits retocs a la xarxa viària catalana permetria evitar en els pròxims vint anys 240 morts i 1.160 ferits greus en accidents de trànsit en els quals es veuen involucrats turismes. El tram sud de l'eix Llobregat (C-55), entre Manresa i Abrera, és una de les tres carreteres on, segons l'estudi, es podria reduir més la mortalitat, si s'hi invertissin 3,8 milions d'euros.
L'informe ha analitzat 5.000 quilòmetres de la xarxa viària catalana i ha conclòs que les carreteres que haurien de ser objecte de més inversió, tant dependents de Foment com de la Generalitat, són la N-340, amb 8,6 milions d'euros; la N-II, amb 5,3 milions; la C-55, amb 3,8 milions; la C-35, amb 3,6 milions; la C-59, amb 2,4 milions; i la C-14, amb 2,1 milions.
Les principals mesures a emprendre, segons l'estudi, serien la instal·lació de barreres centrals en 900 quilòmetres de la xarxa viària catalana, 29 d'ells sense desdoblar (cosa que evitaria 900 víctimes, entre morts i ferits greus), així com millorar la senyalització en interseccions (que evitaria 90 víctimes).
L'estudi, integrat en el projecte i-RAP, és pioner perquè per primera vegada no es basa a analitzar les estadístiques d'accidents, sinó que s'ha elaborat després de radiografiar amb càmeres panoràmiques un total de 5.000 quilòmetres de la xarxa viària catalana, en trams de deu metres, per detectar les seves característiques i els seus riscos, com l'estat de la via, l'amplitud del carril, la il·luminació, la resistència a l'esllavissament o la il·luminació, entre altres aspectes

Enllaços recomanats: Premis cinema