L'Audiència de Lleida ha condemnat Catalunya Banc, en dues sentències diferents, a retornar 60.000 euros en participacions preferents a quatre veïns del Solsonès que van adquirir aquests productes sense que fossin informats correctament de les condicions. Es tracta de les dues primeres sentències condemnatòries contra bancs que ha emès l'Audiència de Lleida, juntament amb una altra que condemna Bankia per un cas similiar a la demarcació. Els jutges de l'Audiència censuren la "informació deficient" que es va donar als afectats.

D'aquesta manera, l'organisme provincial dóna la raó al Jutjat de Primera Instància número 1 de Solsona, que ja havia condemnat l'entitat hereditària de Catalunya Caixa. Els advocats del banc havien presentat recurs a l'Audiència, que ara ha confirmat les dues sentències en la majoria dels seus aspectes. El despatx d'advocats de Candi Pujol i Maria Santaeulària de Solsona, Candi Pujol i Associats, han portat els dos casos.

En concret, en una de les dues resolucions, la secció segona de l'Audiència condemna Catalunya Banc a retornar a tres veïns del Solsonès la quantitat de 36.000 euros, amb els corresponents interessos legals, ja que ha declarat nuls els contractes de compra de participacions preferents que Catalunya Banc va fer amb ells els dies 29 de gener del 2002 i 8 d'agost del 2008, a través de l'oficina de Solsona.

En l'altra sentència de Solsona, l'Audiència condemna també Catalunya Banc a satisfer l'import de 24.000 euros a un veí de la ciutat, més els interessos corresponents, en declarar nul el contracte de compra celebrat el 17 de desembre del 2004, entre el denunciant i l'aleshores Caixa Catalunya.

L'Audiència considera que Caixa Catalunya no va informar correctament el denunciant de les condicions del producte que estava comprant. "A la llum de la normativa vigent, hem de preguntar-nos si la informació subministrada al seu dia per l'entitat bancària demanada al denunciant va ser l'adequada", manifesta la sentència, mentre afegeix: "La resposta d'aquesta sala és totalment negativa, en entendre que una informació com la facilitada per Caixa Catalunya al demandant sobre el producte contractat és tan deficient que no arriba a l'estàndard bàsic del codi pautat de comportament professional exi-git per la normativa que el regula. Es va cometre una clara deslleialtat amb el client".

La sentència, per tant, considera que "l'error està relacionat amb el desconeixement del que realment s'estava contractant, davant de la falta d'informació respecte al producte comercialtizat". I adverteix que "la informació reflectida en l'únic document contrac-tual aportat pel Catalunya Banc és clarament insuficient".