El constructor igualadí líder en globus atribueix l'accident mortal a la mala sort

El director d'Ultramàgic assegura que el pilot accidentat era una persona "molt prudent"

14.07.2015 | 08:12
Lloc on va caure el globus, en un camp de Can Titó, a Vilanova del Camí

El director de l'empresa igualadina de fabricació de globus Ultramàgic, Josep Maria Lladó, va atribuir ahir a "la mala sort" l'accident mortal de diumenge, en què va perdre la vida un pilot de 51 anys de Vic, Jordi Camps Ballester, i van resultar ferits els sis passatgers. Lladó, que dirigeix una empresa líder mundial en el sector, va assegurar que la víctima era una persona "molt prudent" i va considerar que no és necessari que l'accident obligui a replantejar noves mesures de seguretat perquè es tracta d'un cas "molt aïllat".

Els fets, tal com publicava ahir Regió7, van tenir lloc diumenge cap a 1/4 de 9 del matí, durant el vol de comiat de la dinovena edició de l'European Ballon Festival d'Igualada. L'impacte va produir-se a prop d'Igualada, a la zona de Can Titó, al terme de Vilanova del Camí. Per causes que s'han d'investigar, el globus pilotat per Jordi Camps va impactar amb la tanca del marge del camp on anava a aterrar. La topada va fer caure a terra alguns dels ocupants, mentre que el pilot es va quedar agafat en una de les cordes del globus, a fora de la cistella. En perdre pes a la cistella, el globus va guanyar alçada ràpidament. El pilot, penjat a la corda, va tenir temps d'explicar a la resta de passatgers que quedaven a dins de la cistella el mecanisme per fer abaixar el globus (tibar d'una corda vermella), però les forces per aferrar-s'hi van flaquejar i va precipitar-se al buit, des d'una alçada de més de 50 metres. La resta de passatgers que eren a la cistella van resultar ferits lleus durant l'aterratge forçat.

L'accident no va ser provocat ni per cap deficiència tècnica del globus (que havia passat totes les revisions) ni per la suposada falta d'experiència del pilot (que havia acumulat més de 100 hores de vol, les necessàries per portar passatgers) ni per les condicions meteorològiques (que eren totalment favorables). Aviació Civil haurà d'investigar, doncs, per quin motiu el pilot va xocar amb la tanca i per què no va ser a temps de redreçar el globus per no impactar-hi. El testimoni dels passatgers ferits serà clau per aclarir els fets.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema