El Servei Català de Trànsit no va considerar "necessari" desviar la circulació de la C-55 a l'autopista C-16 durant l'accident mortal del dia 15 de setembre a la variant de Manresa, malgrat que es va tallar més de dues hores la C-55 en sentit nord i es va originar un embús monumental tant en aquesta carretera, entre Manresa i Castellbell, com a l'interior de la ciutat. El desviament del trànsit a la C-16 hauria obligat a obrir el peatge de Sant Vicenç de Castellet.

Trànsit tampoc no va creure pertinent aplicar la mesura cinc dies abans en l'accident d'un camió a Monistrol, tot i que també va causar més de dues hores de cues a la C-55. El sinistre, sense ferits, va fer tallar del tot la carretera i, després, a donar-hi pas alternatiu.

Aquesta ha estat la resposta que la directora de Trànsit, Eugènia Domènech, ha adreçat a la plataforma No Més Morts a la C-55, que havia presentat una instància demanant per què no es va ordenar obrir el peatge de la C-16 en aquests dos casos. En la missiva, divulgada ahir per la plataforma, Domènech es limita a assenyalar que en aquestes dues situacions "es va reconduir el trànsit".

L'accident mortal del 15 de setembre va tenir lloc a la variant de la C-55 de Manresa, a la calçada en sentit Berga/Solsona, i va obligar els Mossos i la Policia Local a desviar el trànsit en sentit nord per l'interior de Manresa, a través de l'accés de Sant Pau. Aquest fet va generar importants embussos tant a l'interior de la ciutat com a la C-55, on les cues, quilomètriques, van arribar fins a Castellbell, situació que es va mantenir més de dues hores. Mentrestant, l'alternativa per al trànsit entre Manresa i Castellbell, l'autopista C-16, va continuar cobrant el peatge als usuaris.