La Generalitat invertirà 35,2 milions d'euros a la C-58 -una de les principals vies que connecta Manresa i l'àrea metropolitana-, entre Badia i Terrassa. En total, es realitzaran tres obres que han de servir per descongestionar aquesta via. A la calçada en sentit Barcelona s'ampliarà el tronc central a tres carrils a partir de l'enllaç Terrassa Est Polígons i es construiran dos nous carrils de trenat per enllaçar amb la AP-7.

En sentit Manresa, es formarà una nova calçada lateral de dos carrils que donarà accés als polígons de Can Parellada. Les obres s'executaran al 2017. S'espera, així, augmentar la capacitat de la via.

Concretament, a la calçada en sentit Barcelona es duran a terme dues intervencions. La primera, amb un pressupost de 12,7 milions, serà l'ampliació a tres carrils del tronc central a partir de l'enllaç Terrassa Est Polígons fins a connectar amb Sabadell Centre, entre els punts quilomètrics 12,6 i el 17. Aquesta obra incrementarà la capacitat d'aquest tram de via de 4,4 quilòmetres, que suporta diàriament 57.000 vehicles de mitjana.

La segona, que té un cost previst de set milions, implicarà la construcció de dos carrils de trenat d'1,8 quilòmetres, a partir del nus de Sant Pau, per facilitar la incorporació a la AP-7 i la B-30. Aquest tram de via té una intensitat mitjana de trànsit de 81.000 vehicles en sentit Barcelona.

D'altra banda, a la calçada en sentit Manresa es millorarà l'accés als polígons de Can Parellada, Santa Margarida, Terrassa est i a la carretera BP-1503 a Les Fonts i Rubí i la fluïdesa al tronc de la C-58 en sentit nord. Es construirà una nova calçada lateral de dos carrils entre els enllaços de Sant Quirze i Terrassa Est Polígons.