L'associació No Més Morts a la C-55 critica la Generalitat després d'anunciar que invertirà 35,2 milions d'euros per millorar la C-58. Els responsables de l'entitat consideren "injust" que en aquesta carretera es facin tres obres per descongestionar-la mentre "la C-55, on calen actuacions urgents, encara té només un carril per a cada sentit". Una de les obres que es faran a la C-58 preveu l'ampliació del tronc central a tres carrils a partir d'un dels enllaços de Terrassa.

La presidenta de l'associació, Fina Casals, assegura que no retreuen que hi hagi obres en aquesta altra via, però es mostra crítica pel greuge de la C-55 quant a inversions. Els treballs de millora que s'hi han fet entre Castellbell i el Vilar i Manresa pugen a 3,7 milions. D'altra banda, Territori i Sostenibilitat ja està executant treballs de millora a la C-58 per valor de 3,2 milions a Castellbell.

"Tot i que la Generalitat diu que considera la millora de la C-55 una prioritat, el cert és que no veiem cap inversió per fer realitat el desdoblament amb l'argument que no disposen de recursos econòmics. Ara veiem que sí que hi ha disponibilitat pressupostària, però en comptes de repartir-ho, les inversions grans a la C-55 passen de llarg", es queixa Casals. També critica que un dels arguments utilitzats per la Generalitat per justificar la inversió a la C-58 sigui el "d'evitar accidents", tenint en compte les xifres de sinistralitat que encara registra la C-55.

El president del Consorci Viari -i alcalde de Callús-, Joan Badia, s'afegeix a les crítiques de No Més Morts a la C-55 i considera que "és un greuge" perquè a la via que connecta Manresa i Barcelona "també fan falta inversions importants". Executar el primer projecte, de Castellbell a Sant Vicenç, costaria 13 milions. Alguns trams de la C-58 registren 57.000 vehicles diaris, mentre que a la C-55 la densitat de vehicles és de 34.000.

Tot i les crítiques expressades a aquest diari, de moment No Més Morts a la C-55 i el Consorci Viari no s'han plantejat fer arribar la queixa al departament de Territori i Sostenibilitat. De fet, la setmana passada, l'entitat va denunciar a la fiscalia diverses actuacions de la Generalitat a la C-55, entre les quals les últimes obres, i també l'allargament de la concessió de l'autopista a Ferrovial, davant del possible tracte de favor rebut per aquesta empresa (que participa en la concessionària Autema), en perjudici dels conductors. Els responsables de l'associació de moment no tenen constància que la fiscalia de Manresa hagi acceptat a tràmit la denúncia.

Amb aquesta actuació, l'associació, segons han explicat els seus portaveus, vol iniciar "un nou front de lluita", ara judicial, per tal que la fiscalia investigui totes les actuacions relacionades amb la C-55 i la C-16 per determinar si en alguna s'ha comès algun delicte o alguna infracció.

En total, l'entitat ha presentat 23 documents sobre les dues carreteres a la fiscalia de Manresa, que els tramitarà a la fiscalia de Seguretat Viària de Barcelona. L'actuació de l'associació es produeix en constatar que, fins ara, la fiscalia mai no ha actuat d'ofici per determinar si s'han produït irregularitats des de l'administració en alguna de les dues vies.

La presidenta de No Més Morts a la C-55 també critica la defensa de la Generalitat de la mitjana de la carretera "quan especifica que s'importa el model suec per garantir la seguretat a la carretera", ja que l'actuació que s'ha portat a terme aquí "no hi té res a veure perquè la via és molt estreta".