La plataforma No Més Morts a la C-55 demanarà a Trànsit i al departament de Territori quin és el pla d'actuació dels vehicles d'emergències quan hi ha accidents a la via. Pensen que amb la mitjana que hi ha en el tram de Manresa a Sant Vicenç de Castellet és molt complicat que els vehicles d'emergències hi passin quan els cotxes obstaculitzen el pas, i per aquest motiu volen saber quin és el protocol que segueixen.

"No tenim clar com fan el servei, perquè creiem que no poden passar per la carretera, ja que amb la mitjana és molt difícil que puguin circular fins al punt on hi ha l'accident", explica la presidenta de la plataforma, Fina Casals. Aquesta serà una de les preguntes que farà als responsables de Trànsit i Territori el dia 7 de setembre en una reunió que mantindran els responsables institucionals amb representants d'entitats catalanes implicades en la millora de carreteres del país.

"A part, també els explicarem les complicacions derivades de la mitjana, com els problemes de circulació que hi ha a la carretera quan tenim despreniments de rocs o el perill de trobar-te un animal a la via. I és que ara els animals s'hi queden atrapats i és més fàcil xocar contra algun que no ha pogut travessar la carretera", afegeix Casals. Opina que l'administració ha de fer front a les problemàtiques que no s'han resolt amb la instal·lació de la mitjana.

Poca informació

La presidenta de la plataforma considera que el Servei Català de Trànsit informa poc de les incidències de la C-55, sobretot si no es tracta d'accidents greus. "En el darrer tall que vam fer a la carretera, el dia 6 d'agost, per homenatjar la darrera víctima mortal en un accident de circulació, Trànsit no va informar que fèiem la concentració. Hem de tenir en compte que vam aturar els cotxes durant mitja hora i els conductors no n'estaven informats", afirma. És una prova, segons Casals, que Trànsit no fa públiques les incidències d'aquesta carretera. "No només passa amb la C-55, sinó amb altres vies on hi ha problemes similars", explica. És una situació semblant a la de les carreteres C-31 i C-32, amb una realitat similar a la via que connecta Manresa i Barcelona.

"Trànsit informa de la més mínima incidència en altres carreteres del país. Opinem que d'alguna manera s'amaga part de la informació sobre la C-55", considera.

Els responsables de la plataforma encara no han pogut concretar una data per mantenir una reunió amb el President de la Generalitat, tal com van exigir en la darrera concentració que van fer, a l'agost. "Sempre que hi ha un accident mortal ho notifiquem a la Generalitat i demanem una trobada amb el President, però de moment no ens han contestat. Quan Carles Puigdemont va assumir el càrrec, li vam enviar una carta, i el secretari ens va contestar dient-nos que li traslladaria la petició", afirma. De cara al setembre, la plataforma intentarà mantenir més reunions.