Els cons tornaran diumenge a la C-55, a l'altura del barri dels Comtals de Manresa, per anul·lar-hi un dels dos carrils que hi ha situats en sentit Barcelona. Així ho ha assegurat a aquest diari el Servei Català de Trànsit, després de constatar que el nou tram de 700 metres de carril ràpid, estrenat amb les obres, ha provocat aquesta tardor taps de cotxes cada cop que hi ha una operació retorn de cap de setmana o d'algun pont. Diumenge a la tarda, doncs, aquest carril ràpid és previst que ja quedi eliminat, per tal de millorar la fluïdesa viària.

Abans que es fessin les obres a la C-55, als Comtals ja hi havia un tram de doble carril, però en aquell cas incloïa un carril destinat per al trànsit lent, de gairebé dos quilòmetres de longitud. Aquest carril lent s'anul·lava durant les operacions retorn conflictives, mitjançant cons, amb l'objectiu d'impedir els taps de cotxes que es formaven en el punt on els dos carrils es convertien en un de sol, davant de la gasolinera de Sant Jordi.

Les obres a la C-55, estrenades el març passat, van eliminar aquest carril lent i el van substituir per un de via ràpida, de només 700 metres de longitud, que finalitza just després del revolt dels Comtals. "Com que aquest carril ara és més curt, els avançaments es produeixen a més velocitat i hem detectat que es formen retencions en el punt on finalitza", reconeix el responsable de gestió del trànsit, Jean Penya, del Servei Català. Aquesta situació, afegeix Penya, no s'ha evidenciat fins a aquesta tardor, que és l'època de l'any, juntament amb l'hivern, en què la C-55 presenta més saturació de vehicles durant les operacions retorn, a causa de la temporada de bolets, que anirà seguida de la d'esquí.

Per aquest motiu, afegeix Penya, aquest diumenge vinent "anul·larem el carril de via ràpida i recuperem així una actuació que ja fèiem abans en aquest tram", diu. Aquesta mesura és la mateixa que també es du a terme al tram d'eix del Llobregat entre Berga i Cercs (C-16), on durant les operacions retorn també s'anul·len els trams de carril lent i de via ràpida. "Si no s'anul·lessin, l'efecte de frenatge dels vehicles hi provocaria una congestió de més longitud que no pas si deixem passar la circulació per un sol carril", afirma.