Malgrat que la mortalitat a les carreteres de la Catalunya Central va descendir el 2016, no va succeir el mateix amb el nombre de ferits greus, que va pujar el 10%, segons dades del Servei Català de Trànsit. Això fa que la suma total de víctimes mortals i greus a les comarques centrals vagi augmentar el 6% amb relació al 2015, a diferència del que va passar en el conjunt de Catalunya, quan aquesta xifra va baixar el 2,7%.

En el conjunt de les comarques del Bages, el Moianès, el Berguedà, el Solsonès, l'Anoia i Osona, l'any passat van morir 17 persones en accidents de trànsit interurbans, cinc menys que el 2015, cosa que suposa una reducció del 29%. Pel que fa a l'àmbit de difusió de Regió7, el descens de la mortalitat va ser del 32%, tal com va publicar aquest diari el 4 de gener.

Però, en canvi, si s'analitza la xifra de ferits greus, va pujar el 10,23% a la Catalunya Central, tot passant dels 127 de l'any 2015 als 140 de l'any passat. La xifra va pujar a totes les comarques centrals, excepte al Berguedà i al Solsonès.

Aquesta estadística negativa en ferits greus ha fet augmentar la xifra sumada de víctimes mortals i greus, que és la dada que utilitza el Servei Català de Trànsit per valorar les conseqüències d'accidents de trànsit tràgics.

D'aquesta manera, la suma total de morts i greus va ser de 157 a la Catalunya Central, el 6% més que el 2015, quan en van ser 149. En canvi, a Catalunya, la xifra es va reduir el 2,7%. Les dues comarques centrals on va pujar més la xifra van ser el Moianès, d'11 a 16, cosa que suposa el 45% més, i el Bages, de 43 a 52, la qual cosa significa un increment del 21%.

Trànsit ignora per què ha crescut la xifra de ferits greus a la Catalunya Central, però, posant-la en relació amb la mortalitat (que ha baixat), apunta que és conseqüència de la millora constant de l'atenció mèdica del SEM. «Anem tendint que els morts passin a ser greus, i que els greus passin a ser lleus», diuen fonts de Trànsit.