Un jove de 26 anys de Puigcerdà, Jamal Ouftejane, va morir diumenge al vespre en un accident de moto a la carretera de la collada de Toses, a prop de la Molina. Des de principi d'any ja han perdut la vida 26 motoristes a les carreteres catalanes, per la qual cosa el Servei Català de Trànsit ha intensificat aquesta setmana els controls de circulació a motocicletes.

L'accident del jove puigcerdanès va tenir lloc diumenge poc després de les 7 de la tarda a la carretera de la collada de Toses, al terme municipal d'Alp, en el tram entre Puigcerdà i Ribes de Freser. Per causes que els Mossos d'Esquadra investiguen, la motocicleta de la víctima va xocar frontalment contra un cotxe.

Com a conseqüència del sinistre, el conductor de la moto va resultar mort. La víctima, Jamal Ouftejane, de 26 anys i de nacionalitat marroquina, feia molts anys que vivia a Puigcerdà amb els seus pares i el seu germà. Actualment, feia de dependent a la botiga Materials Domenjó, de la capital ceretana. El jove serà repatriat properament al seu país d'origen, el Marroc, concretament a la població d'Aghbala, a la província de Béni Mellal, al centre del país.

Es dóna el cas que, poques hores després de la mort del jove de Puigcerdà, aquest dilluns a la matinada va morir un altre motorista a les carreteres catalanes, concretament en un accident a l'A-2, a Aiguaviva, al Gironès. En total, aquest 2017, ja han mort 26 motoristes en accidents a Catalunya, el doble que en el mateix període de l'any passat, quan en van ser tretze.

D'aquests 26 motoristes, quatre han perdut la vida en accidents a la Regió Central, concretament a Guixers (Solsonès), Sant Esteve Sesrovires (Baix Llobregat Nord), Montferrer i Castellbò (Alt Urgell) i ara Alp (Cerdanya).

A causa d'aquest repunt de la mortalitat, el Servei Català de Trànsit, en coordinació amb els Mossos i les policies locals, van iniciar aquest dilluns una campanya preventiva de controls intensius, per augmentar la seguretat dels motoristes. Segons Trànsit, els agents duran a terme una estratègia operativa de vigilància als motoristes com a infractors, però també com a possibles víctimes de conductes de risc dels conductors de la resta de vehicles. En les zones urbanes, els controls se centraran principalment en la vigilància de l'ús del casc. Segons Trànsit, el 2017 s'està reduint la xifra de víctimes mortals en accidents a Catalunya, però no en el cas de motoristes, en què la ha xifra ha crescut el doble.