Els Mossos d'Esquadra han desarticulat una banda de nou lladres que havia comès onze robatoris a camions aparcats en dues àrees de descans de l'eix Transversal, a Sant Pere Sallavinera i a Castellfollit de Riubregós, a l'Anoia, molt pròximes entre si. Dos dels detinguts han ingressat a presó provisional, i a la resta se'ls ha prohibit acostar-se a menys d'un quilòmetre de cap de les àrees afectades. Tots ells són veïns de municipis de l'àrea metropolitana.

L'objectiu dels delinqüents eren empreses que es dediquen a transportar mercaderia d'alt valor econòmic per tot Europa. En total, els lladres van saquejar onze camions, d'on es van emportar productes valorats en 150.000 euros, entre els quals aparells tecnològics, electrodomèstics o roba de marca. Un camioner que va caçar els lladres in fraganti va ser amenaçat amb una barra de ferro.

Els lladres actuaven principalment a l'àrea de servei de Sant Pere Sallavinera i a l'àrea de descans de Castellfollit de Riubregós. Segons explica Josep Guillot, intendent en cap de la Divisió de Transports de la comissaria general de Mobilitat dels Mossos, els delinqüents se solien posar a la part de darrere d'aquestes àrees, en zones elevades, per estudiar els camions a assaltar. «Feien observacions dels diferents camions, i valoraven quin era el camió més òptim», explica Guillot.

El grup estava format per dos líders principals, que regentaven una flota de vehicles de propietat, amb els quals es movien per l'eix Transversal. La seva manera de treballar, segons els Mossos, era molt acurada i sistemàtica.

Els líders pujaven de nit amb el vehicle carregat d'altres membres del grup i els deixaven a l'àrea de servei seleccionada per tal de realitzar les inspeccions.

Un cop tenien la càrrega seleccionada, el líder del grup trucava a una segona bateria d'integrants, i accedien a l'àrea de servei amb una furgoneta sostreta per tal de carregar el botí i, en cas de ser descoberts, poder abandonar-la sense que la policia els impliqués directament amb els fets.

Posteriorment, amagaven la càrrega sostreta durant unes hores als pobles propers a l'àrea de servei i, posteriorment, la baixaven tranquil·liament per l'eix fins al seu punt de receptació.

En total, van cometre onze robatoris a camions. En un d'ells, van ser enxampats pel transportista, que dormia a l'interior de la cabina. Els lladres van amenaçar-lo amb una barra de ferro.

La investigació, laboriosa, ha comportat vigilàncies i seguiments, i s'ha fet en coordinació amb un jutge d'Igualada i amb la fiscalia. Dos dels detinguts eren els líders i gestors del grup, dos més eren els conductors encarregats de desplaçar la mercaderia sostreta amb les furgonetes també robades, i un altre arrestat era el receptador que introduïa el botí. Els quatre detinguts restants eren els encarregats de sostreure les càrregues i fer de mà d'obra durant els robatoris.

Els Mossos han requisat tres furgonetes que utilitzaven per cometre els robatoris, a més a més de tres vehicles particulars que utilitzen per desplaçar-se.

En l'entrada i escorcoll del punt d'emmagatzematge de material robat, s'ha localitzat material d'un dels robatoris, valorat en més de 10.000 euros. Als detinguts se'ls atribueix el delicte de pertinença a grup criminal i onze delictes de robatori (un dels quals amb violència). Els Mossos d'Esquadra continuen la investigació i no descarten més detencions.