El partit judicial de Puigcerdà disposa des d'aquest dilluns d'una oficina judicial, motiu pel qual les diferents tasques que es duen a terme en aquest equipament de la capital de la Cerdanya s'han començat a organitzar d'una manera diferent de com es feien fins ara.

Per tal de fer front a aquests canvis s'ha ampliat la plantilla amb tres nous funcionaris. L'objectiu de tot plegat és donar una millor resposta i atenció cap als ciutadans i professionals, com ara els advocats i procuradors que exerceixen en aquestes dependències.

La nova organització suposa un impuls a l'expedient judicial electrònic, a més de reduir l'ús del paper i facilitar la interconnexió entre els diferents agents jurídics. D'aquesta manera, s'evita la duplicitat de tràmits i es pretén facilitar l'accés a la informació, així com estalviar molèsties innecessàries als ciutadans o professionals en reclamar-los documents que ja figuren en registres públics. L'expedient digital també es preveu que permeti escurçar el temps de resposta en la tramitació total d'un assumpte.

Amb l'oficina es fa possible la posada en marxa del sistema de gestió processal, l'e-justícia.cat, que permet la signatura electrònica dels documents, la recepció telemàtica dels escrits, la tramitació guiada, el control de terminis, la incorporació de documents en paper a l'expedient judicial electrònic o la generació automatitzada de l'estadística, entre d'altres.

Abans de la posada en marxa de les noves dependències, durant cinc mesos, un equip de tres funcionaris ha revisat i impulsat la tramitació dels procediments civils, declaratius i execucions dineràries, procediments penals i expedients del Registre Civil pendents.

També ha tramitat i posat al dia més de 1.115 procediments civils i ha retornat gairebé 140.000 euros al cicle productiu, procedents de les execucions que hi havia en tràmit en aquest jutjat.