EFEGINEBRA
Recarregar el telèfon mòbil amb la calor corporal de l'usuari podria fer-se realitat molt aviat gràcies a un invent que va ser guardonat ahir amb el premi Swisselectric Research Award 2009, atorgat per les companyies elèctriques de Suïssa.
El seu inventor, Wulf Glatz, un científic de 35 anys de l'Escola Politècnica Federal de Zuric (EPFZ), ha desenvolupat un generador termoelèctric de nova generació que converteix la calor en un corrent elèctric. Per fer-ho, utilitza la diferència de temperatura entre la font de calor i la de l'ambient, per la qual cosa no genera emissions contaminants.
Aquests generadors poden instal·lar-se, per exemple, en els apartaments per produir electricitat a través de la calor emesa per la calefacció central. De la mateixa manera, també poden servir per alimentar l'electrònica d'un vehicle gràcies a la calor del motor, el que comportaria un estalvi del 10% de combustible. També és important que el procés de fabricació d'aquests generadors és deu vegades més barat que el clàssic.