REDACCIÓAVINYÓ
Unes 500 persones s'han assegut aquest cap de setmana al Local Catalunya d'Avinyó per veure l'obra de teatre que, com cada any, organitzen el Grup de Teatre d'Avinyó i Els 15 Voltes per la festa major. Enguany, la quinzena d'actors que han pujat a l'escenari han recollit rialles amb l'obra Katalans a la romana. I berrugus a la paiella, una adaptació de la popular obra teatral Catalans a la Romana, d'Ivan de Girós. Els organitzadors de l'espectacle han versionat el muntatge per situar-lo a Avinyó i adaptar-lo a l'actualitat local.
La història de Katalans a la romana se situa a l'any 45 abans de Crist i es desenvolupa a la casa del cònsol de Roma a Avinyó, convertit a l'obra en Avinyorum. El Cèsar ha de triar un nou senador i el cònsol d'Avinyó pot ser el designat. Però té un rival, un veí d'Oló que també està disposat a fer el que faci falta per obtenir el lloc. La lluita per aconseguir un escó al senat romà és el fil conductor de la comèdia que trasllada els espectadors a l'època romana, però amb constants referències que els connecten amb l'actualitat. El cobrament d'una taxa per actuar al Teatre Catalunya, la tala d'uns plataners a la ribera de la riera Gavarresa o la sana rivalitat entre els pobles d'Avinyó i Oló són alguns dels temes que es tracten irònicament. Com cada any, en l'obra es combinen les escenes damunt de l'escenari amb muntatges audiovisuals. Entre altres, una paròdia del vídeo que Pep Guardiola va posar als jugadors abans de la final de Roma.
ESCENES D'UNA COMÈDIA que es tornarà a representar el dissabte 3 d'octubre a les 10 del vespre al Local Catalunya.Un moment de l'actuació en què es descobreix un dels secrets de la confabulació.Dos actors en ple embolic El cònsol de Roma a Avinyó i la seva esposa, la presentadora de TVM, Queralt Casals.