La gent estaria disposada a pagar més pels productes que tenen informació nutricional detallada que pels anomenats light, segons un estudi de la Universitat de Santiago de Compostel·la i del Centre d'Investigació i Tecnologia Agroalimentària d'Aragó fet a partir de entrevistes a 400 persones de Saragossa. El producte triat per a l'anàlisi va ser la galeta de desdejuni, pel seu alt contingut en greixos i per ser un producte de consum freqüent. El treball analitza les percepcions vers atributs diferents com el preu, la marca, l'etiquetatge nutricional extens i la indicació light del producte. En les conclusions, es detalla que "el component de l'etiquetatge és molt important a l'hora de seleccionar un producte, encara que la marca ho és més. La denominació light també és significativa però menys que l'etiquetatge". La investigació va tenir en compte variables sociodemogràfiques com el sexe, l'edat, el nivell educatiu i el sou, "però només l'edat era significativa quan s'interaccionava respecte de la marca. Com més edat més importància es dóna a la marca", segons el treball. Actualment, el Parlament Europeu debat una nova directiva per determinar què ha d'incloure l'etiquetatge d'ingredients, ja que avui només hi ha l'obligació d'incloure informació nutricional bàsica sobre el valor energètic, proteïnes, hidrats de carboni i greixos dels aliments.