Pilarín Bayés il·lustra ´El caganer´ del xocolater Enric Rovira

Una altra proposta de Rovira per aquest Nadal és 'Quetzacoatl', un joc que duu el nom del déu azteca del cacau, la serp amb plomes

 12:02  
Les capses de bombons ´caganer´ del xocolater Enric Rovira il·lustrades per Pilarín Bayés
Les capses de bombons ´caganer´ del xocolater Enric Rovira il·lustrades per Pilarín Bayés  Montserrat Ayala/ACN

La il·lustradora Pilarín Bayés ha estat l'encarregada de fer el dibuix del tradicional caganer que elabora cada any el xocolater Enric Rovira, una capseta de bombons de torró de xixona coberts de xocolata. La il·lustració mostra dos angelets sobre un núvol, amb barretina, bufanda i guants i en la postura del caganer. Per aquesta campanya de Nadal, Rovira estrena tot un seguit de productes que poden servir com a obsequi. A banda de recuperar l'elaboració de torrons, amb una nova proposta inspirada en aromes i sabors dels quatre punts cardinals, presenta un joc per a aficionats al món de la xocolata, el 'Quetzacoatl', i una rajola de xocolata de disseny, 'Pitàgoras', inspirada en un problema matemàtic.

MONTSERRAT AYALA/ACN Enric Rovira encarrega cada any a un dibuixant el disseny de la caixa de bombons, les bomboles, com les anomena el xocolater. En aquesta edició, explica, s'ha apostat per recuperar 'els records de la infància' a través de les il·lustracions dels llibres infantils que havia fet Pilarín Bayés. En les dues anteriors campanyes de Nadal, el caganer de Rovira l'havien dibuixat els germans Mingarro de l'estudi barceloní Brosmind i la creadora de 'Les tres bessones', Roser Capdevila.

El caganer és només un dels productes que el xocolater de Castellbell i el Vilar (Bages) ha preparat per aquest Nadal. Una altra de les propostes que fa i que pot servir com a obsequi per aquestes festes és una nova peça de la col·lecció 'Rajoles d'autor'. Aquesta vegada es tracta d'una rajola ideada pel dissenyador industrial Santos Bregaña. La rajola està formada per triangles, tots del mateix pes malgrat tenir angles diferents. Segons Rovira, és com una 'classe de matemàtiques', ja que la rajola s'acompanya d'una explicació de l'equació.

Una altra novetat destacada s'adreça als amants de la xocolata. Es tracta del 'Quetzacoatl', un joc que duu el nom del déu azteca del cacau, la serp amb plomes. El joc inclou preguntes i respostes sobre la cultura de la xocolata, la seva elaboració, el cacau o les xocolates del món. Qui guanya, es menja la xocolata. Segons el seu creador, per jugar-hi cal tenir 'una mica de formació' sobre aquest món.

Finalment, després d'uns anys de no fer-ne, Enric Rovira ha recuperat l'elaboració de torrons amb una nova proposta inspirada en el nord, el sud, l'est i l'oest. Es tracta d'unes peces de torró que volen ser 'un record dels sabors, olors i les textures dels viatges', explica el xocolater. Així, el nord té aromes i sabors de fruits del bosc amb destilats; l'oest incorpora cacauets, llavors, pipes de girasol i blat de moro; l'est està fet amb fruites exòtiques i espècies i agredolços; i finalment, el sud, és de crema de cafè amb espècies.

Rovira ha notat aquest any un ralentiment en les vendes de xocolata, però assegura que 'hi ha compres que no es deixen de fer' i que, tot i que sigui a última hora, al final s'acabarà comprant. De fet, això s'ha detectat també aquest any en les vendes, que estan arribant amb més retard que mai perquè els establiments no han volgut acumular estocs abans de la temporada.

  HEMEROTECA

Promocions

Parcs Naturals

Parcs naturals

14 guies que t'ofereixen rutes, activitats, flora, fauna, pobles, serveis...

  Galeria de fotos

TEXTO

DESCRIPCION

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya