EFEPEQUÍN
Una anciana de 101 anys d'un llogaret de la província de Henan, al centre-sud de la Xina, ha desenvolupat una sorprenent banya negra i de gairebé sis centímetres de llarg a la part esquerra del front, el que ha causat un cert temor entre els veïns de la localitat, segons va informar l'oficial Diari del Poble.
L'anciana, anomenada Zhang Ruifang, viu al petit poble de Linlou, i des de l'any passat li creix una protuberància que ara fa uns sis centímetres i té un aspecte molt similar al d'una banya d'una cabra, segons el diari, que mostra fotos de l'anciana.
La banya, formada per queratina (substància que també es troba al pèl i les ungles humanes) no causa dolor ni molèstia a Ruifang, encara que alguns veïns han reconegut que la banya "fa por".
Zhang, aliena a aquests temors, surt cada dia a passejar i fa algunes tasques domèstiques. L'anciana viu amb la família d'un dels seus set fills.
La imatge de la xinesa "banyuda" ha circulat ràpidament per tot el món quan s'ha divulgat. Els experts diuen que aquest tipus de protuberància és un tumor benigne que sol aparèixer amb freqüència en persones de l'avançada edat, encara que molt rarament arriba a dimensions tan grans.