La fundació Conjunto Paleontológico de Teruel-Dinópolis va presentar ahir les restes fòssils del crani del Turiasaurus riodevensis, el gegant europeu, una troballa que ajudarà a completar l'esquelet d'aquest dinosaure que va viure fa 145 milions d'anys i els primers ossos es van trobar el 2003.

Les restes, més de 24 ossos cranials i set dents, s'han donat a conèixer en el Laboratori de Paleontologia de la fundació Dinópolis, i van ser trobades en la campanya del 2005 al jaciment de Barrihonda-El humero, a la localitat de Riodeva.

Segons els investigadors, els cranis d'aquest tipus de dinosaures "poques vegades es conserven" perquè són extremadament fràgils -quatre de cada cinc sauròpodes trobats no tenen crani-, però, aquesta vegada, s'ha pogut recuperar informació del 70 %, després de diversos anys de preparació i investigació.

"El Turiasaurus riodevensis d?-uns 30 o 35 metres de longitud- es converteix així en el sauròpode més complet de la península Ibèrica" , segons els paleontòlegs, que han publicat aquesta nova troballa a la revista científica Journal of Systematic Paleontology.

Les restes fòssils presentades ahir ratifiquen que es tractava d'un dinosaure herbívor, amb un crani de de 78 centímetres.